Cuprins:
Untold, buget de 21 de milioane de euro
„În 2024, bugetul Untold s-a ridicat la 21 de milioane de euro, iar bugetul festivalului Neversea, cel mai mare festival de pe o plajă din Europa, la 10 milioane de euro. Untold este unul dintre cele mai mari festivaluri din lume, pe locul 3 la nivel mondial”, au declarat organizatorii.
Clasamentul care plasează Untold pe locul 3 la nivel mondial, după Tomorrowland din Belgia și EDC Las Vegas, este realizat de DJ Mag, o revistă lunară britanică dedicată muzicii electronice și dance, fondată în 1991.
„Festivalurile Untold și Neversea sunt finanțate 100% din venituri private, fără sprijin financiar din partea autorităților. Banii provin din vânzarea de abonamente, sponsori, vânzare food & beverage la fața locului și merchandising”, au mai explicat organizatorii..
Pentru producția Untold 2024 a fost nevoie de 380 de TIR-uri. Festivalul se întinde pe o suprafață de 235.000 de metri pătrați și a avut sute de mii de participanți în cele 4 zile și 4 nopți.
Peste 13.000 de angajați, din peste 20 de țări, au construit decoruri și tot ce a ținut de event, în Cluj-Arena, în Parcul Central și în împrejurimile în care s-a desfășurat festivalul.
Scena principală a avut peste 900 de metri pătrați de ecran LED, 110 metri lățime și 30 de metri adâncime. Greutatea scenei a depășit 500 de tone. Organizatorii subliniază că energia utilizată la scena principală a provenit din surse regenerabile
La prima ediție, în 2015, au fost 240.000 de participanți în toate zilele și nopțile de festival, în acest an – peste 427.000 de participanți.
La capitolul inovații, organizatorii spun că din acest an au implementat pe Cluj-Arena un sistem de supraveghere video pentru monitorizarea, în timp real, a numărului de fani care au ajuns la scena principală. În acest sens, au fost amplasate 16 sisteme tip „people meter”.
O altă premieră legată de producția festivalului, Parcul Central a fost eliberat în două zile, iar stadionul Cluj-Arena a fost dat în folosință în timp-record, la 6 zile de când au închis porțile festivalului.
Beach, please! – 20 de milioane de euro încasări
Aflat la a treia ediție. Beach, Please!, festivalul din Costinești, organizat de echipa condusă de vloggerul Selly, a înregistrat în acest an încasări totale de 20 de milioane euro, de patru ori mai mult decât anul trecut.
Organizatorul spune că în 2025 încasările vor crește la peste 30 de milioane euro și estimează că Beach, Please! 2024 „a adus peste 50 de milioane de euro în economia locală, Costinești și stațiunile vecine”.
Dacă în 2023 am avut 12 artiști internaționali, anul acesta au fost peste 21, iar Travis Scott, headliner-ul nostru, este unul dintre cei mai scumpi artiști care au concertat vreodată în țara noastră. Aceste investiții majore s-au simțit și în revenue, încasările totale crescând de 4 ori față de ediția din 2023
Beach, Please! 2024 a înregistrat un trafic de 510.000 pe cele 5 zile de festival, iar numărul de participanți unici a fost de 133.000. Dintre aceștia, au fost 10.000 de participanți străini din țări precum Bulgaria, Ungaria, Marea Britanie, Irlanda sau Republica Moldova, spun organizatorii BP 2024.
În total, festivalul a avut 4 scene, la care s-au adăugat scenele făcute de parteneri. Adunând programul tuturor scenelor, festivalierii au avut parte de 180 de ore de muzică live pe parcursul celor 5 zile. Au construit un teren de baschet, un skatepark, un ferris wheel, bumper cars, o zonă de merch oficial, 40 activări ale sponsorilor, o zonă de food cu peste 100 de vendori, 13 zone de baruri, 5 puncte medicale, 11 puncte de top-up pentru încărcarea cu bani a brățărilor, 7 instalații de artă la scară largă, realizate la comandă de artiști vizuali români, și cele două platforme VIP și Ultra-VIP.
Electric Castle – buget de 9 milioane de euro
Bugetul Electric Castle (EC) din 2024 a fost de peste 9 milioane de euro, incluzând sume din toate sursele (sponsorizări, vânzări de bilete etc).
Organizatorii au înregistrat 274.000 de participanți, în 5 zile, medie zilnică de 55.000 participanți, care au venit pentru peste 250 de artisti.
Evenimentul se desfășoară pe 40 hectare și are 11 scene. Fără a include scenele, au avut 85 de zone dedicate pe diferite activități (sport, entertaiment, educație, cinema, comedy club etc.).
SAGA, unul dintre cele mai mari festivaluri din București a strâns anul acesta 180.000 de oameni în 3 zile de festival. Ediția cu numărul 4 de la Romaero a avut vârful de trafic în ziua a doua, cu 65.000 de oameni.
Summer Well și alte festivaluri relevante din București au refuzat să răspundă la întrebările noastre adresate organizatorilor.