În cadrul evenimentului, Gabriela Firea a anunțat că specialiștii din cadrul Municipalității lucrează, împreuna cu experții Jaspers, la documentația în vederea obținerii finanțării pentru “Sistemul de tratare și valorificare energetică a deșeurilor municipale din Municipiul București”, proiect care va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Suma prevazută pentru Municipiul București va fi de 180.000.000 Euro.
Master planul pentru sistemul de management integrat al deșeurilor din Municipiul București va fi supus dezbaterii publice la sfârșitul lunii aprilie. “Primăria Municipiului București va lansa în dezbatere publică, la finalul lunii viitoare, Master planul pentru sistemul de management integrat al deșeurilor din Municipiul București privind procesarea, tratarea și valorificarea deșeurilor. Documentul are ca obiective majore implementarea unui sistem de tratare și valorificare energetică a deșeurilor municipale din Municipiul București, revizuirea studiului de fezabilitate privind gestionarea deșeurilor din construcții și demolări, precum și realizarea unui studiului de fezabilitate privind tratarea deșeurilor periculoase (inclusiv medicale) generate în Municipiul București. În elaborarea acestui master plan se va ține cont și de stațiile de procesare ale deșeurilor cu capital privat, care sunt deja funcționale sau care se vor operaționaliza în perioada următoare”, a declarat primarul Gabriela Firea.
Câte stații de valorificare energetică a deșeurilor vor fi în București
“În acest moment sunt analizate, la nivelul Primăriei Capitalei, primăriilor de sector și Ministerului Mediului, trei variante de lucru pentru a fi stabilit numărul stațiilor de valorificare energetică a deșeurilor de mare capacitate care să deservească municipiul București și localitățile limitrofe, precum și numărul instalațiilor de biodigestie. În alegerea variantei optime de lucru se va ține cont atât de specificitățile sectoarelor, care diferă ca număr de locuitori, cantitate de deșeuri și poziționare strategică în raport cu CET-urile, cât și de corelarea cu strategia termoenergetică a Capitalei”, a mai spus Gabriela Firea.
Sisteme pentru tratarea deșeurilor periculoase
Conform legislației în vigoare, responsabilitatea legală pentru managementul deșeurilor periculoase din deșeuri menajere este a autorităților administrației publice locale.
De aceea, Primăria Capitalei a prevăzut în bugetul de anul acesta fonduri pentru realizarea Studiului de fezabilitate tratare deșeuri periculoase (inclusiv medicale) generate în Municipiul București. Prin acest studiu urmează a se stabili cantitatea de deșeuri periculoase, inclusiv deșeuri medicale generate la nivelul Municipiului București precum și modalitățile de tratare și neutralizare a acestora.
Obligații pentru dezvoltatorii imobiliari
O altă măsură privind gestionarea eficientă a deșeurilor din Capitală va fi facilitarea colectării selective, care va fi prevăzută în Planul Urbanistic General, document strategic care este în curs de elaborare.
Acesta va cuprinde prevederi clare pentru toți dezvoltatorii imobiliari, care vor avea obligația de a dota corespunzător pentru colectarea selectivă toate noile ansambluri rezidențiale, cu containere îngropate sau semiîngropate.
De asemenea, Primarul General a anunțat că programul de încurajare a colectării selective demarat anul trecut de Municipalitate împreună cu Green Group și care prevede instalarea unui număr de 50 de centre de colectare, automate sau cu operatori umani, se află în curs de implementare, iar în momentul de față au fost depuse solicitările pentru certificate de urbanism la primăriile de sector, pentru prima tranșă de amplasamente convenite.
CITEȘTE ȘI:
PETIȚIA #salvatipipera | Cel mai aglomerat cartier de afaceri al României “se sufocă”
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro