Analiza a scos în evidență faptul că există un număr de peste 429 de mii de elevi navetiști în cele 6.713 școli analizate, școli aflate în circa 2.600 de localități din cele 3.186 câte sunt în România arată raportul, citat de Edupedu.
Conform rezultatelor, numărul de elevi, de elevi care fac naveta și de cadre didactice care fac naveta, crește de la nivelul preșcolar către liceu. Concret, dacă la grădiniță sunt peste 7.500 de copii „navetiști”, la liceu numărul elevilor „navetiști” ajunge la 301.714 doar în școlile analizate.
„Situația este cumplită în județele Vaslui, Botoșani, Bacău, Iași și Vrancea”
În raport a fost analizată situația pe județe, iar Banca Mondială a făcut o corelare inclusiv cu unitățile de învățământ care au încă toalete în curte.
”În anumite județe precum București, Ilfov și Arad, inaccesibilitatea la transport este deosebit de scăzută în concordanță cu un nivel general de dezvoltare și venituri mai ridicate comparativ cu alte regiuni. În schimb, situația este cumplită în județele Vaslui, Botoșani, Bacău, Iași și Vrancea, care au cel mai ridicat nivel de inaccesibilitate la transport la nivel național.”
Problema transportului este, de regulă, doar una dintre problemele școlilor din județele cu grad de dezvoltare mic. ”Analiza facilităților educaționale și, în general, a infrastructurii școlare a demonstrat că județele cu nivel ridicat de inaccesibilitate la transport sunt cele care au cea mai mare nevoie de investiții în infrastructura școlară. De exemplu, în raportul corespunzător Rezultatului 4, în județele Vaslui, Botoșani și Vrancea, peste 80% dintre elevi merg la școli care nu au o sală de sport. Similar, școlile din aceste județe nu au grupuri sanitare în interior, unul din trei sau patru elevi fiind afectat de această problemă”, mai arată raportul.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro