Anchetă de proporţii în cazul jafului de marţi din Munţii Gutâi, judeţul Maramureş. Câteva sute de oameni ai legii îi caută prin păduri, pe la stâne şi prin peşteri pe cei şase indivizi mascaţi care au atacat o maşină de transport valori, din care au furat 240.000 de lei.
După ce au audiat mai mulţi martori, inclusiv pe cei trei angajaţi ai firmei G4S care, marţi dimineaţă, au căzut în plasa tâlharilor, anchetatorii au conturat filmul jafului. Atacatorii, deghizaţi în poliţişti de la trupele speciale, au blocat calea furgonetei care ducea bani spre Sighetu Marmaţiei.
Hoţii sunt de negăsit
Spre norocul lor, hoţii au primit ajutor chiar de la angajaţii firmei, care, deşi erau obligaţi să rămână în maşina blindată şi să comunice cu oricine prin vizeta specială, au deschis portierele autospecialei. Fără nici un efort, hoţii au ajuns la cei 280.000 de lei din dubă, din care însă au luat doar 240.000 de lei. Autospeciala a fost dusă pe un drum forestier, unde telefoanele mobile nu aveau semnal.
Hoţii i-au încuiat pe angajaţi în spatele blindatei pe care o goliseră. Abia după 40 de minute, angajaţii de la G4S au forţat încuietorile, au ieşit din maşină şi au dat alarma.
De două zile, sute de poliţişti şi de jandarmi răscolesc muntele în căutarea celor şase bandiţi. Fiecare grotă, peşteră sau stână din zonă a fost “călcată” de oamenii legii. În zadar…
Au abandonat patru vehicule
Ieri, echipele de căutare au descoperit o a patra maşină folosită de hoţi în timpul jafului, un Suzuki Vitara. Alte trei autoturisme, două Fiat şi un Mitsubishi, au fost găsite abandonate pe drumurile forestiere din apropierea locului unde bandiţii dăduseră lovitura. Toate cele patru maşini fuseseră furate cu doar câteva ore înaintea atacului.
Firma îi apără pe paznici
Reprezentanţii firmei G4S spun că echipajele de transport valori sunt obligate să oprească la semnalul poliţiştilor. În zona în care a avut loc jaful au fost razii ale agenţilor de la “Rutieră”, iar cei trei angajaţi care se aflau în blindată au crezut că este doar o verificare a poliţiei. Transportul de bani, care nu era obligat să aibă echipaj de însoţire, s-a făcut, susţin cei de la G4S, legal.