În urma accidentului, pasagerul, identificat ulterior ca fiind chitaristul trupei The R.O.C.K., Nik Baydin, și-a pierdut viața la doar 34 de ani, iar pilotul, care era instructorul său de zbor, a fost grav rănit.
Potrivit raportului final de investigație al CIAS, accidentul din după amiaza zilei de 10 iulie 2016 s-a produs din cauza ruperii materialului parapantei, care era prea vechi și avea țesătura îmbătrânită.
„Cauza producerii accidentului o constituie ruperea materialului parapantei care s‐a datorat îmbătrânirii țesăturii, întreținerii necorespunzătoare și supunerii la o greutate mai mare decât cea admisă de fabricant, necorelată cu gradul de uzură a materialului”, se arată în raportul final al comisiei de anchetă a accidentului de aviație civilă.
Potrivit sursei citate, era vorba despre un zbor particular în zona localității Comana din județul Giurgiu, la bordul motoparapantei fiind două persoane, pilotul și un pasager. Aparatul de zbor s-a prăbușit de la o altitudine de aproximativ 300 de metri în lacul din apropierea localității.
În timpul zborului, la un moment dat, martorii au povestit că s-a auzit un zgomot puternic, care a atras privirea celor aflați pe malul lacului Comana. Aceștia au declarat că în acel moment aparatul de zbor evolua la o altitudine probabilă de 300 de metri.
Din declarațiile martorilor, după producerea zgomotului, aeronava a efectuat două spirale, iar apoi, cu aripa strânsă, s-a prăbuşit pe o traiectorie verticală în lacul pe care-l survola.
Martorii acestui accident au intrat în apă şi i-au scos la mal pe cei doi ocupanţi ai aparatului de zbor, anunțând la numărul de telefon de urgenţă 112 producerea accidentului.
În urma acestui accident, pasagerul a decedat, iar pilotul a suferit răni grave.
Pasagerul mort era nimeni altul decât chitaristul trupei The R.O.C.K., Nik Baydin, care s-a stins la doar 34 ani. Rusul Nicu, după cum a fost ”naturalizat” de către prietenii săi de aici, a trecut în neființă după ce susținuse alături de colegi cel mai important concert din istoria trupei.
Citește și: Declaraţia unui motociclist din coloana lui Oprea: La 220 km/oră îmi dădea flash-uri să accelerez