- Segmentul de drum unde a avut explozia face parte din lotul 1 al Autostrăzii Focșani – Bacău care a fost atribuit, în noiembrie 2022, asocierii Spedition UMB SRL – SA&PE Construct SRL – Tehnostrade SRL.
Potrivit ISU Vrancea, magistrala de gaze a fost fisurată în urma lucrărilor pe șantierul Autostrăzii A7, în noaptea de miercuri spre joi.
„Explozie urmată de incendiu din cauza fisurării magistralei de transport gaze naturale și apariția scânteilor mecanice, urmare a executării lucrărilor pe șantierul autostrăzii A7”, a transmis sursa citată, potrivit G4media.
În urma exploziei urmată de incendiu, produsă în noaptea de miercuri, în jurul orei 1:30, patru oameni au murit, iar alți cinci au fost răniți.
Știre inițială: Potrivit ZiaruldeVrancea, cauza preliminară a exploziei este o eroare produsă după ce un utilaj de săpat a lovit conducta de gaz. Aceeași sursă precizează că muncitorii erau angajați la firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu. Muncitorii UMB lucrează în trei schimburi pe șantierul A7 pentru a termina cât mai repede autostrada care va lega Moldova de Capitală.
De asemenea, un muncitor care lucra la A7 a declarat pentru Observator.ro că explozia a fost produsă de unul dintre utilaje care a atins o conductă de gaze.
„Va trebui să vedem dacă proiectantul a prevăzut în proiect această conductă, existența ei, adâncimea ei. Se spune că era la o adâncime de doar 30 cm. Trebuie mers pe firul fiecărui risc care a declanșat această deflagrație”, a declarat prefectul de Vrancea, Nicușor Halici, pentru Digi24.
Deocamdată nu au fost stabilite de autorități împrejurările producerii incidentului.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
durban22 • 22.09.2023, 07:14
De ce intotdeauna se vorbeste la trecut si nu la modul de preventie ??.
gigiladrea • 21.09.2023, 12:58
evident conducerile companiei si punctului de lucru sunt vinovate; nu există contract semnat pentru dirigenţia de şantier care era in sarcina lui grindeanu zice drula si care ar fi redus riscul accidentului; observatia cu adancimea corecta nu tine ptr ca suntem in romanica unde datele tehnice, proiectele tehnice si legile sunt optionale si ignorate sau modificate dupa bunul plac