Pilotul Ara Zobayan zbura în conformitate cu regulile vizuale de zbor, ceea ce însemna că trebuia să poată vedea unde se îndreaptă, a declarat Robert Sumwalt, președintele Comitetului Național pentru Siguranță în Transporturi (NTSB), în timpul unei audieri, pentru a specifica cauza probabilă sau cauzele accidentului.
Cu toate astea, a spus președintele NTSB, pilotul a urcat brusc elicopterul și aproape că a intrat în nori când elicopterul Sikorsky S-76 a început să coboare vertiginos și s-a prăbușit în dealurile din sudul Californiei, ucigându-i pe toți cei aflați la bord. Elicopterul nu dispunea de așa-numitele dispozitive de înregistrare „cutie neagră”, care nu erau necesare.
Pilotul a perceput greșit altitudinea și accelerația și a suferit ceea ce este cunoscut ca o iluzie somatogravică, potrivit dr. Dujuan Sevillian, citat de Los Angeles Times.
Nu a existat niciun semn de defecțiune mecanică a elicopterului, a precizat anterior NTSB.
Vaduva lui Bryant dăduse vina pe pilot. Companiile de elicoptere au spus că vremea cețoasă a fost un act al lui Dumnezeu și a dat vina pe controlorii de trafic aerian.
Kobe Bryant, fiica sa Gianna, 13 ani, și alți șase pasageri zburau din Orange la un turneu de baschet pentru tineret la Academia sa Mamba Sports din Ventura, la 26 ianuarie 2020, când elicopterul s-a prăbușit în Valea San Fernando, la nord de Los Angeles.
Anchetatorii federali au spus că Zobayan, un pilot cu experiență care a zburat adesea cu Bryant, poate că a „perceput greșit” unghiurile, situație care poate apărea atunci când piloții se dezorientează din cauza vizibilității reduse, conform documentelor NTSB.
Cu aproximativ un minut înainte de producerea accidentului, pilotul raporta către turnul de control că vizibilitatea este bună. Apoi, turnul de control a pierdut legătura cu aparatul.