Aplicația care pare că a beneficiat cel mai mult de pe urma acestui lucru este RedNote (sau Xiaohongshu), o aplicație chineză de social media. Conform publicației Engadget, aceasta este acum pe primul loc în App Store și pe locul 34 în Google Play Store. Aplicația, similară cu TikTok, care prezintă un loop interminabil de clipuri scurte, a câștigat popularitate pe măsură ce creatorii TikTok au început să posteze despre experiențele lor cu aceasta.
Pe RedNote, mai mulți creatori de conținut au postat clipuri despre „primirea refugiaților TikTok” pe platformă. RedNote este configurată foarte asemănător cu TikTok, permițând derularea verticală a fluxuri de clipuri scurte bazate pe interesele utilizatorilor. Deși interfața aplicației este în mare parte în chineză, există videoclipuri pe TikTok care explică cum să schimbi limba aplicației în engleză.
Deși RedNote pare să fi apărut de nicăieri, aplicația este populară în China de ani. CNBC scrie că aplicația, care există de peste un deceniu, este văzută ca un concurent pentru aplicația Bytedance Douyin dar și pentru gigantul e-commerce Alibaba, și se laudă cu aproximativ 300 de milioane de utilizatori.
Însă RedNote nu este singura aplicație care a beneficiat de pe urma utilizatorilor TikTok anxioși. O altă aplicație făcută de ByteDance, Lemon8, este, de asemenea, în trending pe magazinele de aplicații ale Apple și Google, ocupând locul doi, respectiv primul loc. Totuși, Lemon8 va avea probabil aceeași soartă ca TikTok, dacă Curtea Supremă va decide în favoarea administrației Biden, scenariu care pare destul de probabil.
O altă aplicație video numită Flip, care se descrie ca fiind „o platformă socială de shopping”, este de asemenea în trending pe ambele magazine de aplicații. Platforma dezvoltată de Humans, Inc. din Los Angeles, oferă clipuri scurte, dar și un adevărat magazin chiar în aplicație. Se află în prezent pe locul 14 în magazinul Google și pe locul patru în Apple. De asemenea, trebuie să menționăm că topurile și locurile aferente din acest material sunt cele din magazinele oficiale AppStore și Google Play din Statele Unite.
În plus, sursa citată mai scrie despre încă o aplicație care beneficiază, aparent, de pe urma iminentei interdicții TikTok, iar numele său este ReelShort. Deși acesta pare să fie un joc de cuvinte bazat pe „Reels” de la Instagram și „YouTube Shorts”, aplicația nu pare să fie chiar o clonă TikTok ci mai mult o platformă de streaming. ReelShort este pe locul șapte în App Store și pe locul doi în Google Play.
Deși este puțin probabil ca aceste aplicații să rămână populare pentru mult timp, faptul că atât de multe platforme software relativ necunoscute au ajuns în topul magazinelor de aplicații într-un mod atât de rapid reprezintă un semn al influenței utilizatorilor și creatorilor TikTok.