Studiul realizat de compania de cercetare Mednet Marketing Research Center arată că cei mai mulţi români din mediul urban intenţionează să aloce cu această ocazie între 100 şi 250 lei (43,8%).
Locuitorii din oraşele mari, cu peste 100.000 de locuitori, îţşi permit cheltuieli mai mari, suma medie alocată pentru cumpărăturile de Moş Nicolae a fiind de 321 lei.
Conform studiului, 88,4% dintre românii din mediul urban intenţionează să cumpere cadouri pentru cei dragi de Moş Nicolae.
Intenţia de a face surprize de Moş Nicolae este mai ridicată în oraşele mici (93,8%) comparativ cu oraşele mari (peste 100.000 locuitori), unde 88% dintre respondenţi au de gând să ofere cadouri.
În cazul oraşelor mari, cu peste 100.000 locuitori, procentul celor care intenţionează să cumpere cadouri cu această ocazie s-a menţinut la niveul de anul trecut.
Ce cumpără românii de Moș Nicolae
Cele mai întâlnite cadouri rămân şi anul acesta dulciurile (72,1%) şi jucăriile (49,2%).
Cadourile sunt însă dintre cele mai diverse, începând cu cele mai banale și mai puțin costisitoare (dulciuri, jucării, articole vestimentare, fructe etc.) și ajungând la unele mai sofisticate și mai scumpe (electrice / electronice / electrocasnice, smartphone / tabletă, excursii / călătorii etc.)