Comerțul online a intrat într-o nouă etapă: tot mai mulți clienți preferă să cumpere online de pe smartphone și tabletă. În lunile noiembrie și decembrie, dispozitivele mobile au depășit, pentru prima dată, pragul de 50% din totalul vizitelor pe cel mai mare site de cumpărături din țară (50,2%).
Creșterea accelerată a vizitelor de pe smartphone și tabletă va continua și în 2016, ajungând la aproximativ 120 de milioane. Vârful de trafic va fi atins, la fel ca anul trecut, în noiembrie și decembrie, când 60% din vizite vor veni din mobile.
Dacă în 2014, dispozitivele mobile însumau 34,8 milioane de vizite, în 2015 traficul din mobile a crescut accelerat, ajungând la 69,2 milioane de vizite, dublu față de anul precedent. În paralel, traficul de pe desktop s-a menținut la o valoare de aproximativ 96 de milioane de vizite.
În ansamblu, dispozitivele mobile au fost principalul motor de creștere a traficului total de pe eMAG: în 2015, site-ul a înregistrat cu 27% mai multe vizite față de anul precedent, urmând ca în 2016 creșterea să fie de 31%.
Dispozitivele mobile sunt atât o sursă de comenzi, dar și primul pas în experiența de informare și achiziție a clienților. În ceea ce privește categoriile de vârstă care utilizează cel mai mult dispozitivele mobile pentru comenzi, datele arată că peste 80% dintre utilizatori au vârste cuprinse între 18 și 44 de ani. Volumul cel mai mare de produse comandate de pe smartphone și tabletă s-a înregistrat în intervalul orar 19:00 – 01:00 (38,4%).
În topul celor mai cumpărate categorii de produse se numără cele pentru copii (cu o pondere de 14,99%), electrocasnicele mici (8,51%) și telefoanele mobile (8,04%), urmate de produsele pentru casă și grădină, beauty și electrocasnice mari.