8 din 10 copii din mediul urban intră în contact cu internetul în primii trei ani de viață, arată un studiu realizat de agenția de media Starcom România. În primii ani, cei mai mulți copii se uită la desene animate.
Alexandru Badan, CEO-ul companiei din spatele celor mai populare canale de YouTube din România, TraLaLa și LooLoo Kids, cu animații pentru copii, cu un mare succes și la nivel internațional, spune că părinții au responsabilitate mare în ceea ce privește timpul petrecut de cei mici în fața device-urilor.
„Sunt mai mulți actori implicați în acest sistem. Suntem noi, creatorii de conținut, dar în același timp există și rolul părintelui, care, în mod normal, ar trebui să aibă grijă ce urmărește și la ce se uită copilul și cât timp”, spune CEO-ul Mora TV, Alexandru Badan.
Pentru că animațiile sunt o afacere de miliarde de dolari, e necesar să fie luată în calcul și etica lor.
O simplă căutare pe cea mai mare platformă de video sharing, YouTube, după construcția de cuvinte „desene animate”, îți arată și succesul pe care îl au animațiile în mediul online. Primele cinci clipuri din rezultate au peste 100 de milioane de vizionări fiecare, scrie Școala 9.
Amicii colorați de pe ecrane au o putere fantastică asupra copiilor. Profesorul Sean Brothers, de la Oregon State University, cercetător în domeniul parentingului și al familiei, concluziona într-o cercetare că, având în vedere că până la vârsta de 12 ani un copil se uită mii de ore la desene animate, acestea reprezintă unul dintre cele mai importante seturi care modelează creierul și va influența într-o oarecare măsură comportamentul și modul în care gândește viitorul adult.
Creați un playlist sau instalați o aplicație dedicată
În lipsa televizorului, o soluție pentru a controla pe YouTube la ce se uită un copil este crearea unui playlist, pentru că ține copilul într-un ciclu de clipuri deja verificate de părinte, e de părere development managerul de la TraLaLa și LooLoo Kids, Valentin Pintilescu.
„De aceea, pentru noi nu a fost atrăgător Facebook, chiar dacă partenerii sau competiția au mers și pe această platformă. Noi nu am uploadat clipurile noastre și pe Facebook pentru că se poate trece foarte ușor de la elefantul Cici, la un videoclip despre pranks (n.r. – farse), pentru că este o platformă care are cu totul alt rol”, explică Valentin Pintilescu.
O altă modalitate de a controla clipurile la care se uită un copil este prin instalarea unor aplicații dedicate, controlate de părinți.
„Sunt foarte puține device-uri din România pe care este activat opțiunea de parenting control. Noi, când am creat aplicația de mobil, și pentru LooLoo Kids și pentru TraLaLa, s-a plecat de la cerința cum creezi control parental, astfel încât user-ul, copilul de 2 ani, să stea într-un mediu foarte sigur și să existe o anumită previzibilitate în utilizare, altfel e o cutie a Pandorei telefonul”, spune Valentin Pintilescu.
În curând, părinții vor trebui să fie atenți la încă o platformă în care se oferă conținut copiilor. „Suntem în discuții cu compania din spatele TikTok, pentru a produce conținut pentru o aplicație la care lucrează și pe care urmează să o lanseze. Însă rețeaua TikTok o excludem, pentru că nu e potrivită pentru animațiile noastre”, a mai spus Alexandru Badan.
Valentin Pintilescu adaugă că noua platformă se anunță a fi una dedicată copiilor mici, cu opțiuni avansate de control parental, care va pune accent pe educație.
Continuarea, pe Școala 9.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro