Accesul în Clubhouse este deocamdată limitat, utilizatorii fiind primiți doar pe bază de invitație, dar creatorii aplicației promit că aceasta se va deschide în viitor pentru toată lumea.

Creată acum mai puțin de un an, Clubhouse a adunat rapid utilizatori după ce a găzduit doi actori importanți ai lumii tehnologiei, Elon Musk și Mark Zuckerberg.

Un succes imens a întâmpinat și în China, unde utilizatorii au testat limitele libertății de exprimare, până când cenzorii au decis să interzică aplicația.

Ce este Clubhouse?

Aplicația este disponibilă doar utilizatorilor iPhone. Odată conectat, orice utilizator va putea începe propria conversație sau va putea asculta conversații sau conferințe ținute de alți oameni, pe o mulțime de subiecte, de la sport la tehnologie, literatură, istorie, actualitate.

Nu există postări, poze sau video, doar imaginile de profil ale oamenilor și vocile lor.

Conversațiile pot fi intime, ca o convorbire telefonică, sau pot include mii de ascultători, în special dacă cel care vorbește este o persoană cunoscută.

Numărul limită de ascultători pentru fiecare discuție în parte este de 5.000. După sfârșitul discuției, aceasta dispare.

Pe scurt: Clubhouse este parțial podcast, parțial conferință, parțial rețea socială. Este gratis și cel puțin deocamdată nu există publicitate.

Un fapt important: accesul în Clubhouse se face doar pe bază de invitație.

Cum primesc o invitație Clubhouse

Deocamdată, cum spuneam, singura modalitate de a accesa Clubhouse este de a primi o invitație de la cineva care este deja membru.

Și asta pentru că aplicația este încă versiunea ”beta”.

Pare exclusivistă, dar în scurt timp nu va mai fi așa, cel mai probabil. Inițial, membrii puteau trimite doar două invitații, acum, numărul a crescut la cinci.

Creatorii aplicației au spus că speră să finalizeze testarea versiunii beta în 2021, astfel încât Clubhouse să fie deschisă pentru toată lumea.

Oricum, deocamdată poți descărca aplicația și poți intra pe o listă de așteptare pentru a intra.

Invitația presupune primirea unui link pe telefon, care te direcționează spre o pagină unde de conectezi în aplicație.

Cum a evoluat Clubhouse

Aplicația a fost creată de Paul Davison, un antreprenor din Sillicon Valley și Paul Davison, un fost inginer Google.

În mai 2020, aplicația avea în jur de 1.500 de utilizatori și valora 100 de milioane de dolari.

Pe 1 februarie, aplicația a ajuns deja la două milioane de utilizatori.

Este acum evaluată la un miliard de dolari.

Cererea de invitații este acum atât de mare, încât deja există o piață pe platforme precum Reddit, eBay și Craiglist.

În China, invitațiile sunt vândute pe Internet.

Ce treabă are Elon Musk cu Clubhouse?

Unul dintre motivele pentru care aplicația se bucură de foarte multă atenție acum este acela că Elon Musk și Mark Zuckerberg au avut apariții-surpriză în Clubhouse.

Pe 31 ianuarie, Elon Musk a discutat despre dorința sa de a ajunge pe Marte cu ajutorul companiei sale Space X și și-a spus opinia despre criptomonede, inteligență artificială și despre pandemie.

Apoi l-a invitat pe CEO-ul Robinhood Vlad Tenev la o discuție despre rolul companiei acestuia în fenomenul GameStop.

Discuția s-a bucurat de un real succes și înregistrări ale acesteia au fost ascultate ulterior de numeroși oameni.

Succesul Clubhouse în China

În ciuda faptului că numeroase aplicații occidentale sunt blocate în China, Clubhouse a reușit să funcționeze timp de câteva luni, găzduind dezbateri libere pe teme interzise de cenzorii Beijingului, precum situația uigurilor sau despre democrație.

A devenit rapid foarte populară, oferind pentru prima dată posibilitatea unei comunicări directe între utilizatori din China continentală și cetățeni din Hong Kong sau Taiwan.

Aplicația a fost îndepărtată din AppStore din China în decembrie.

Luni, pe 8 februarie, utilizatorii chinezi nu au mai avut deloc acces la Clubhouse, Beijingul luând decizia să o blocheze.

Urmărește-ne pe Google News