Lichidul de frână

Lichidul de frână nu trebuie amestecat sub nici o formă cu alte lichide, cum ar fi uleiul. Acesta trebuie colectat în ambalajul original şi predat la o unitate de service sau la un centru de colectare a substanţelor periculoase. Lichidul de frână este foarte dăunător pentru sănătate şi nu trebuie să intre în contact cu pielea. Se va colecta la centre specializate.

Lichidul de răcire

Lichidul de răcire este în esenţă un amestec de glicol şi apă, dar este contaminat în timpul funcţionării motorului cu ulei şi alte substanţe. Din această cauză, trebuie colectat şi reciclat corespunzător la un centru specializat. Lichidul de răcire nu pune probleme mari, dar, după schimbare, acesta nu trebuie deversat în mediul înconjurător.

Filtrul de polen

Filtrul de habitaclu este fabricat din plastic şi vâscoză şi poate conţine în plus carbon activ. Pericolul pentru sănătate şi mediu este destul de redus, astfel că aruncarea acestuia la coşul de gunoi este permisă. Filtrul de habitaclu, cu sau fără carbon activ, nu pune probleme pentru mediu şi poate fi aruncat la gunoi.

Bateria

La achiziţie, magazinele aplică o taxă de 10% din valoarea bateriei noi în cazul în care cea veche nu este predată la schimb. Predarea acumulatorilor uzaţi la centrele de colectare sau la magazin (când se cumpără unul nou) este obligatorie. Bateriile auto conţin plumb şi acid sulfuric. Dacă se deteriorează carcasa de plastic, devin extrem de periculoase.

Catalizatorul

Fie că este vorba de catalizator sau filtru de particule, acestea trebuie reciclate corespunzător într-un centru specializat. În special catalizatorul merită reciclat datorită metalelor preţioase pe care le conţine. Devin periculoase doar dacă este deschis filtrul catalitic.

 
 

Urmărește-ne pe Google News