Vi s-a intamplat sa cumparati produse ale caror proprietati curative s-au dovedit a fi false sau al caror pret afisat la stand sa nu corespunda cu cel de la casa? Trebuie sa stiti ca, pe langa amenzile pe care le dau pentru produsele expirate, reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) pot sanctiona si practicile incorecte la care apeleaza unii comercianti in incercarea de a-si vinde marfurile sau produsele. Astfel de nereguli pot fi anuntate la telverde: 0800.080.999.

‘Potrivit Legii 363/2007, sanctiunile pe care ANPC le poate aplica pentru practicile incorecte sunt de la 3.000 la 30.000 lei. In plus, neincetarea acestora atrage dupa sine sanctiuni de la 6.000 la 60.000 lei, iar
ca masura complementara se poate dispune suspendarea activitatii societatii pana la intrarea in legalitate. Aceleasi sanctiuni se pot aplica si pentru  refuzul de a repara, a inlocui produsul defect sau a-i despagubi pe consumatorii afectati, ne-a spus Gheorghe Ciubotaru, vicepresedintele ANPC.

Iata cateva practici incorecte, cel mai des intalnite, pe care le puteti sesiza la Protectia Consumatorilor:

– daca vi s-a oferit o falsa informatie despre anumite produse care au fost catalogate drept ‘gratuite, ‘bonus, ‘fara taxe si pentru care ati fost nevoit ulterior sa platiti o alta suma in afara de costurile pe care le-au implicat ridicarea sau plata livrarii;

– in cazul in care copiii sunt indemnati sa cumpere anumite produse sau sa-si convinga parintii sa faca acest lucru; 

– afirmatiile false cu privire la anumite produse despre care se pretinde ca va pot scapa de alergii, caderea parului sau pierderea in greutate; 

– daca vi s-a creat falsa impresie ca ati castigat un premiu, in conditiile in care nu exista nici un premiu sau, daca pentru a-l primi, trebuie sa platiti o suma de bani;

– daca ati fost invitat sa faceti parte din sistemele piramidale, in cadrul carora castigul provine in special din introducerea altor consumatori in sistem decat din vanzarea sau consumul produselor respective;

– in situatia in care vi s-a spus ca un produs va fi disponibil doar pentru un interval de timp limitat. Scopul este de  a-i priva pe consumatori de posibilitatea de a face o alegere in cunostinta de cauza;

– daca ati cumparat un bun sau un serviciu care are instructiuni in alta limba, fara sa fi fost  informat in mod clar asupra acestui aspect inainte de initierea tranzactiei.

Gheorghe Ciubotaru
vicepresedintele
Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor

Urmărește-ne pe Google News