1. În primul rând trebuie să te adresezi preşedintelui asociaţiei de proprietari care, prin natura funcţiei sale, reprezintă interesele tuturor membrilor asociaţiei de proprietari, în aceeaşi măsură, fără discriminare şi fără favoritisme, având obligaţia să dea curs oricărui tip de sesizare. Este obligatoriu ca orice sesizare să se facă în scris şi sub semnătură de primire, pentru a exista un document care să ateste răspunderea persoanei căreia i-a fost înmânat, în cazul în care aceasta nu acţionează.
  2. Sesizările de tipul contestaţiilor asupra modului de calcul al întreţinerii se depun în termen de 10 zile de la data afişării listei de plată, preşedintele având obligaţia să răspundă în termen de 7 zile. Pentru celelalte tipuri de sesizări ori reclamaţii, termenul de răspuns e de maximum 30 de zile.
  3. Preşedintele preia sesizarea şi o dă spre soluţionare celui care e angajat de asociaţie pentru activitatea reclamată: administrator, contabil, cenzor. Răspunsul trebuie să fie profesionist, adică simplu, clar, scurt şi la obiect, cu argumente bazate pe legi, reguli şi decizii din domeniul asociaţiilor de proprietari, astfel încât proprietarul să fie lămurit.
  4. Dacă nu acţionează, preşedintele se face vinovat cel puţin de neglijenţă în serviciu.
  5. Dacă proprietarul nu e mulţumit de răspuns, se poate adresa unei instituţii sau organizaţii de specialitate, care activează în domeniul asociaţiilor de proprietari şi pe care o consideră competentă în scopul aflării soluţiei legale. De asemenea, în condiţiile Legii nr. 230/2007, cap. VII, se poate adresa primăriei de sector sau din localitate, la serviciul de relaţii cu asociaţiile de proprietari, ai căror funcţionari au obligaţia de a oferi îndrumare, de a sprijini şi de a acţiona pentru soluţionarea oricărei sesizări primite din partea proprietarilor, inclusiv aplicându- le amenzi celor găsiţi vinovaţi.
  6. Dacă o hotărâre a adunării generale a proprietarilor este contrară legii sau statutului asociaţiei de proprietari, în special acele hotărâri care produc prejudicii materiale, iar preşedintele şi comitetul executiv nu iau măsuri imediate pentru anularea ori modificarea acestora, orice proprietar poate ataca respectiva hotărâre în justiţie în termen de 45 de zile, în scopul anulării sale.

Radu Opaina
Președintele Federației Asociațiilor de Proprietari din România.
www.fapr.ro

 
 

Urmărește-ne pe Google News