Cele mai multe maşini care se încăpăţânează să pornească la prima cheie au o baterie veche, ce îşi pierde din putere în sezonul rece. De aceea, în primul rând, trebuie să te asiguri că acest acumulator e nou, că bujiile sunt în bună stare şi că foloseşti carburant, ulei şi lichid de răcire corespunzătoare. Pentru aceasta, o vizită la un service auto autorizat nu strică. Iată ce mai trebuie să ştii din “ritualul” pornirii pe ger:

• opreşte încălzirea, farurile, ştergătoarele, radioul, aerul condiţionat şi orice alte surse care consumă curent înainte de a învârti cheia; 4 scoate schimbătorul din viteză;
• calcă ambreiajul;
• dacă ai maşină pe carburaţie, trage şocul până la capăt. Nu apăsa acceleraţia la prima încercare, ci abia la a doua;
• dacă autoturismul nu are carburator, nu e nevoie de acceleraţie la pornirea motorului; 4 învârte cheia la jumătate şi aşteaptă să se stingă beculeţele “martor” de pe bord;
• învârte cheia până la capăt şi dă-i motorului cinci secunde pentru a porni. Dacă nu reuşeşti, mai încearcă o dată peste un minut. În cazul în care tot nu porneşte, nu insista mai mult de 3 – 4 ori, altfel rişti să produci defecţiuni;
• după ce porneşte, lasă maşina 2 – 3 minute să se încălzească înainte de a demara; 4 nu ambala motorul imediat după plecare şi menţine o turaţie normală

Vrei o maşină? Libertatea are pentru tine mii de oferte avantajoase

 
 

Urmărește-ne pe Google News