Faptul că toate cardurile contactless pot fi folosite fără să ți se solicite PIN-ul, până într-o anumită sumă (cumpărături de 100 de lei, de cele mai multe ori), nu este văzut de bancheri ca fiind o vulnerabilitate a sistemului. Cu toate acestea, au existat cazuri în care persoane și-a pierdut cardurile contactless și acestea au fost folosite de găsitori pentru cumpărături. Dar, sunt și cazuri în care vă puteți recupera banii pe care găsitorul cardului vi i-a cheltuit.
„S-a ales un prag cu o sumă digerabilă pentru a nu utiliza PIN-ul, iar astfel de fraude sunt cumva reversibile, adică intră pe același flux ca orice altă fraudă. Odată cu plângerea la poliție, după ce ați pierdut cardul și cu dovedirea fraudei, vi se vor returna banii cheltuiți”, a declarat pentru Libertatea, Mihai Sandu – Coordonator Digital Transformation BCR, prezent la Interviurile Libertatea Live.
De asemenea, bancherii BCR spun că nu există infractori care să umble cu POS-uri prin autobuze pentru a scana carduri contactless prin care să facă anumite plăți.
„De când avem în toate țările grupului Erste carduri contactless, fraudele pe aceste carduri sunt aproape de zero. Cifrele nu au cum să mintă”, a mai declarat Mihai Sandu.
Cu toate acestea, imediat ce aflați că ați pierdut cardul sau că v-a fost furat, va trebui să contactați banca pentru a anuța incidentul, iar acesta va fi blocat instant. „La solicitarea clientului, acesta va fi emis și în maxim 5 zile lucrătoare el poate fi ridicat”, a mai spus Sandu.
Potrivit oficialilor băncii, aceștia au în sucursale un disponibil de carduri pe care le pot pune la dispoziția clienților care se află în aceste situații, mai ales dacă în ziua respectivă au nevoie să facă anumite tranzacții.
Citește și:
JURNAL DE FRONT DIN AFGANISTAN. Ziua 6: Militarii români îi învață pe afgani să tragă cu tunul – VIDEO