Ministrul Educației a prezentat, joi, datele culese în urma evaluării digitalizate, în ceea ce privește subiectele care au ridicat cele mai multe dificultăți elevilor.

„Spre exemplu itemul 8 de la subiectul I B a creat grave probleme, numai 6% au rezolvat corect acest exercițiu care vizează scrierea corectă. Cu alte cuvinte, numai 6% din elevi au reușit să scrie corect românește”, a spus ministrul.

Cerința care le-a creat probleme elevilor la examenul de română de la Evaluarea Națională

„Verbele a fi sau a vrea nu au putut fi conjugate, 14% din elevi nu știu să scrie corect forma cerută. Doar 40% din elevi știu să identifice corect verbele, iar 58% din elevi au probleme de scriere și punctuație. 8% dintre elevi nu au putut identifica o informație prezentată explicit în primul enunț al unui text dat. 57% dintre elevi au probleme de scriere corectă”, a precizat Sorin Cîmpeanu.

Subiectele la Limba Română la Evaluarea Națională 2022

Cîmpeanu: „Se naște întrebarea în ce măsură s-au ocupat profesorii de acești elevi”

În ceea ce privește examenul la matematică, cerința care le-a dat cele mai multe bătăi de cap elevilor a fost 4 B de la subiectul al treilea.

„Doar 6% dintre elevi au rezolvat integral corect itemul care viza modelarea unei configurații geometrice nefamiliare pentru a alege cea mai bună metodă de rezolvare și folosirea asemănării triunghiurilor pentru a determina o relație între lungimile a două segmente”, a declarat ministrul.

O altă cerință cu probleme a fost „Itemul 5 B de la subiectul 3”, unde „doar 12% dintre elevi au modelat o situație între o configurație geometrică dată și au folosit elemente de paralelism. Itemul 6 B de la subiectul al treilea de asemenea a pus probleme”.

„15% dintre elevi nu au răspuns corect la itemul I de la subiectul calculului „10+10:10”. Este o concluzie tristă. A creat probleme pentru 15% dintre elevi, este cel mai scăzut nivel de dificultate. Se naște întrebarea în ce măsură s-au ocupat profesorii de acești elevi. 47% dintre elevi nu au răspuns corect la itemul 6 de la subiectul al doilea care cerea să se calculeze diagonala unui paralelipiped dreptunghic”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.

Subietele la matematică la Evaluare Națională 2022:

Erată: Procentele sunt valabile doar în cazul absolveților de clasa a VIII-a din județul Dâmbovița, ale căror lucrări au fost evaluate digitalizat în cadrul unui program-pilot, nu la nivel național, cum putea să fie înțeles din forma anterioară a articolului.

 
 

Urmărește-ne pe Google News