Daca aveti vreun prieten caruia-i place sa dea des in mintea copiilor si nu stiti ce sa-i luati de ziua lui, noul Opel Agila ar putea fi cadoul perfect. E mica si colorata, genul de masina pe care ti-ai imagina-o ca o gaza pe usa unui Touareg oprit la semafor si care ar zbughi-o agil la primul semn de pericol.
Cea de-a doua generatie Opel Agila schimba total imaginea deloc agreabila a primului model. Fata de predecesoara sa, masina e mai lunga cu 20 de cm, mai lata cu sase, dar mai scunda cu sapte cm, insa ce impresioneaza este designul nonconformist, am putea spune, care o defineste ca minimonovolum. Adica, un autoturism de familie mai mic, ce-si propune sa se descurce prin marile orase cu multi copii la bord, fie ei chiar si copii ‘mari’. Ne-a placut ‘botul’ ca de ursulet al celui mai mic Opel, cu doua bucati de faruri trase pe capota si una bucata calandru fioros.
Impresioneaza prin designul nonconformist
Spatele ‘Agilei’ le-ar putea face pe femei sa exclame ‘Vai, ce dulce e!’. Motivul: alungirea si urcarea stopurilor pe montanti si unghiul de-a dreptul futurist pe care-l adopta acestia in raport cu restul masinii. Vizibilitatea pe care o ofera habitaclul e aproape ideala, dar nu ne-a placut pozitia prea inalta la volan, chiar daca e specifica monovolumelor, si nici balansul pe care-l face masina la abordarea curbelor cu viteze mai mari. Motorul pe benzina de 1,2 litri, pe care l-am avut la dispozitie la test, satisface cerintele unei familii plecate agale la plimbare, dar, sincer, e lipsit de elasticitatea, puterea si agilitatea pe care le sugereaza numele acestui Opel. In aceste conditii, de plimbare la pas, consumul e mai mult decat rezonabil, situandu-se in jurul valorii de 6 litri/100 km.
Stopurile spate sunt iluminate cu leduri dispuse in forma de panza de paianjen. Portbagajul are 225 litri si ajunge la 1.050 de litri prin rabatarea banchetei
Turometrul aminteste de Citroen C1, iesind din bord sub forma unui satelit
Interiorul propune pasagerilor numeroase si ingenioase locuri de stocare
In ciuda dimensiunilor bordului, torpedoul ni s-a parut mai mult decat incapator
Pasagerii mai inalti nu se vor simti chiar confortabil pe bancheta din spate, nici la picioare, nici la cap (foto dreapta).
Aviz fumatorilor: scrumiera nu e optionala si e mobila (stanga)