Florentin Petre, jucătorul echipei cecene Terek Groznîi, a scos din buzunar nu mai puţin de 85.000 € pentru a-şi cumpăra un automobil de curse Renault Clio S 1600.
Conform specialistului consultat de Libertatea, George Şerban, coordonatorul departamentului Motorsport COLINA Motors, maşina de raliu a fotbalistului valorează aproape 100.000 de euro, doar dacă se calculează preţul componentelor principale în parte.
1. Aripile din spate (1.500-2.000 €). Sunt confecţionate din materiale compozite, adică fibră de sticlă, carbon, plastic etc.
2. Aripile (2.800 de €) se fac numai la comandă. Aripa din faţă (800 de €)
3. Puntea spate (8.500 €) are aceleaşi funcţii ca puntea faţă, numai că este una de susţinere
4. Suportul de bare, ce înconjoară interiorul maşinii ca o colivie, protejează ocupanţii de impactul cu caroseria, în eventualitatea unei coliziuniUnitatea
5. În caroserie (15.000 €) e inclusă şi cuşca de protecţie, adică elementul principal ce asigură securitatea echipajului
6. Suspensia (12.000 €) e special concepută pentru traseul de asfalt, e prevăzută cu trei cai de reglaj pentru duritate şi unul pentru reglarea capacităţii de trecere
7. Motorul (20.000 €) are capacitatea de 1.600 cmc şi este dezvoltat în mod special la puterea de 250 de cai
8. Transmisia (15.000 €) este secvenţială, pentru a eficientiza transferul fluxului de putere şi pentru schimbarea mai rapidă a treptelor de viteză
9. Puntea faţă (5.000 €) face legătura între roţile din faţă, susţine caseta de direcţie şi ghidează practic caroseria pe sol, prin intermediul elementelor sale
10. Jante (4.500 €). Sunt necesare minimum 18 bucăţi (250 €) pentru a exista o varietate de roţi, în funcţie de condiţiile de drum şi de cele meteorologice
11.Sistemul de frânare (7.500 €) este conceput special pentru competiţii şi e adaptat pentru această maşină
12. Unitatea electronică de comandă, reprezentată aici prin display, plus instalaţia electrică (5.000 €) sunt modificatepentru acest motor şi sunt fabricate în Franţa