În fiecare din ultimii zece ani au avut loc între 400 și 500 de accidente rutiere pe DN2, conform datelor poliției, oferite la solicitarea Libertatea. Motivele pentru care acest drum este fruntaș în topul vieților pierdute în accidente rutiere sunt numeroase, iar soluția ar putea fi existența a patru benzi de circulație, în lipsa unei autostrăzi. 

Ziarul a întrebat, în ultima lună, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Brigada Rutieră a Poliției Române și Ministerul Transporturilor următoarele lucruri:
– Ce reprezintă acostamentul cunoscut drept „jumătate de bandă” de pe DN2/E85;
– Dacă reprezintă un acostament și nu o bandă de circulație, de ce este permisă circulația mașinilor pe el
– Ce soluții există pentru diminuarea accidentelor pe drumul dintre București spre Moldova?

Prima instituție care a răspuns a fost CNAIR.

CNAIR: „Nu este permisă circulația autovehiculelor, pietonilor, animalelor etc.

DN2 nu are patru benzi de circulație. Este un drum cu o bandă pe sens, de 3,5 m lățime, plus un acostament de 2,5 m lățime, oficial desemnat ca bandă pentru opriri de urgență. 

„Pe benzile de urgență de 2,5 m lățime, situate lângă acostament și care fac parte din platforma drumului, nu este permisă circulația autovehiculelor, pietonilor, animalelor etc. Aceasta este folosită de șoferi pentru circulație, pentru facilitarea depășirilor, deși lățimea drumului permite depășirea fără trecerea peste axul drumului doar atunci când ambele vehicule implicate sunt autovehicule mici”, explică Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Generalul Vasile Milea, „eroul” care a ordonat reprimarea Revoluției la Timișoara. „Sinuciderea a fost practic o încercare de autorănire”
Recomandări
Generalul Vasile Milea, „eroul” care a ordonat reprimarea Revoluției la Timișoara. „Sinuciderea a fost practic o încercare de autorănire”

Precizăm că marea problemă de siguranță a traficului de pe DN2 este că se circulă 2+2, neregulamentar și haotic.

CNAIR:

Poliția Română: „În lipsa trotuarelor, pot circula pietonii”

Ce spune Brigada Rutieră a Poliției Române despre acostament?

Ce măsuri au decis autoritățile pentru „drumul morții” spre Moldova
Foto Agerpres

„Pe acostament pot circula pietonii, în lipsa trotuarului, precum și bicicletele și celelalte vehicule fără motor, dacă circulația se poate desfășura fără pericol, însă doar în situația în care pe drumul public nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru aceste vehicule”, spune Poliția Română, arătând că acest acostament are, de fapt, și mai multe funcții. Poliția invocă o OUG privind circulația pe drumurile publice.

Adevărata revoluție. Cei zece pași care chiar ar schimba România
Recomandări
Adevărata revoluție. Cei zece pași care chiar ar schimba România

Niciuna dintre autorități nu explică de ce este permisă circulația pe respectivul acostament, dacă el nu este destinat rulării autoturismelor, iar folosirea sa crește numărul accidentelor rutiere soldate cu decese.

Proiectele-pilot 

Prin implementarea unor proiecte-pilot, CNAIR spune că a observat o scădere a numărului accidentelor rutiere soldate cu decese. De exemplu:

  • Proiect-pilot de separare a sensurilor de circulație, prin utilizarea de parapet elastic pe cablu, în zona localității Afumați, în 2017; 
  • Montarea unui parapet pe rulouri, în zona localității Coșereni, județul Ialomița, în 2019.
  • Tot în 2019, a fost lansat un proiect-pilot prin care DN2 este delimitat ca 2+1 alternativ, cu două benzi pe unul din sensuri și una pe celălalt. Prima porțiune unde se testează această delimitare este între localitățile Sinești și Movilița, din județul Ialomița. 

„Este adevărat că un drum 2+1 are capacitatea mai mică decât un drum ca DN2 care, deși este proiectat în sistem 1+1, în realitate, este folosit neregulamentar, în sistem. 2+2”, mai spune CNAIR. 

Va trebui toți să acceptăm că în anumite ore de vârf vor fi ambuteiaje, dar câștigăm siguranță și vieți salvate.

CNAIR:
Coșul de cumpărături, mai ieftin în Ungaria decât în România | Experiment Libertatea
Recomandări
Coșul de cumpărături, mai ieftin în Ungaria decât în România | Experiment Libertatea

Poliția Rutieră: se montează parapeți

În răspunsul Poliției, reprezentanții MAI aduc în discuție și montarea „parapetului axial de separare” și modernizarea trecerilor de pietoni.

De asemenea, se are în vedere implementarea unor măsuri de siguranță a traficului rutier prin modernizarea trecerilor de pietoni amplasate în anumite localități de pe traseul drumului național DN2, precum și prin montarea parapetului axial de separare a sensurilor de mers acolo unde configurația drumului permite acest lucru.

Brigada Rutieră:

Libertatea a observat deja montarea parapeților în zona Mărăcineni, aflată la ieșirea din municipiul Buzău spre Râmnicu Sărat. Parapeți deja montați există și pe porțiuni aflate între București și Buzău.

Așteptăm Autostrada A7

În final, CNAIR punctează că „o alternativă sigură și rapidă la DN2 va fi autostrada A7, care va prelua o mare parte din trafic”.

În prezent, din autostrada A7 s-au realizat doar 16 kilometri, centura Bacăului. Un alt tronson a fost scos la licitație în iulie 2021, Dumbrava (Prahova, lângă autostrada A3) – Mizil – Pietroasele – Buzău. Acesta ar urma să aibă 63 de kilometri.

Ministerul Transporturilor nu a răspuns la întrebările trimise de Libertatea luna trecută.

   

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News


Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Încă un DIVORȚ în showbizul românesc! Și-au spus ADIO după 10 ani de mariaj! 'S-a încheiat într-un mod civilizat, nu e cu scandal'
Unica.ro
Încă un DIVORȚ în showbizul românesc! Și-au spus ADIO după 10 ani de mariaj! 'S-a încheiat într-un mod civilizat, nu e cu scandal'
Cum arăta Corina Caciuc în urmă cu câțiva ani, înainte de operațiile estetice...Pare altă femeie, dar și atunci era atrăgătoare
Viva.ro
Cum arăta Corina Caciuc în urmă cu câțiva ani, înainte de operațiile estetice...Pare altă femeie, dar și atunci era atrăgătoare
În sfârșit, Adrian Cioroianu a vorbit despre divorțul de Daniela Nane: "Am cunoscut-o într-un studio de televiziune". Ce spune despre pozele cu fosta soție și iubitul tinerel
Libertateapentrufemei.ro
În sfârșit, Adrian Cioroianu a vorbit despre divorțul de Daniela Nane: "Am cunoscut-o într-un studio de televiziune". Ce spune despre pozele cu fosta soție și iubitul tinerel
Ce să nu faci niciodată ca să atragi prosperitatea în viața ta. Anca Dimancea dezvăluie obiceiul negativ pe care multe persoane îl au: ”Vreau să se înțeleagă acest lucru”
FANATIK.RO
Ce să nu faci niciodată ca să atragi prosperitatea în viața ta. Anca Dimancea dezvăluie obiceiul negativ pe care multe persoane îl au: ”Vreau să se înțeleagă acest lucru”
Ce părere are Raluca Bădulescu despre prima poza cu ea care a apărut în presă în urmă cu mulți ani: „Foarte multă lume își imaginează
Elle.ro
Ce părere are Raluca Bădulescu despre prima poza cu ea care a apărut în presă în urmă cu mulți ani: „Foarte multă lume își imaginează
S-a aflat! De ce a jignit-o Makaveli, tiktokerul care l-a susţinut pe Călin Georgescu în campanie, pe soția lui Mihai Gâdea. 'E personal'. Ce detalii au ieșit acum la iveală
Unica.ro
S-a aflat! De ce a jignit-o Makaveli, tiktokerul care l-a susţinut pe Călin Georgescu în campanie, pe soția lui Mihai Gâdea. 'E personal'. Ce detalii au ieșit acum la iveală
Reacţia unui turist grec, venit la schi în "satul lui Moş Crăciun" din România. Cât costă un skipass pentru o zi
Observatornews.ro
Reacţia unui turist grec, venit la schi în "satul lui Moş Crăciun" din România. Cât costă un skipass pentru o zi
Horoscop 22 decembrie 2024. Berbecii sunt dornici de rezultate și asta se vede în tot ce faci, de la cele mai simple gesturi, până la decizii
HOROSCOP
Horoscop 22 decembrie 2024. Berbecii sunt dornici de rezultate și asta se vede în tot ce faci, de la cele mai simple gesturi, până la decizii

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI