Potrivit Clubul de Cicloturism „Napoca” (CCN, principalele modificări intrate în vigoare sunt:
- Claxoanele bicicletelor pot fi şi similare ca intensitate şi tonalitate cu cele ale autovehiculelor;
- Bicicleta trebuie să aibă far, clipici şi catadioptri doar noaptea sau pe lumină redusă
- Pot fi benzi reflectorizante pe cauciuc în locul catadioptrilor pe spite, şi nu trebuie să fie neapărat culoarea portocalie
- Se recomandă păstrarea unei distanţe laterale de minim 1,5 m la depăşirea bicicletelor
- Eliminarea unor redundanţe care generau confuzii privind interdicţia opririi şi staţionării pe pistele pentru biciclete
- Clarificarea şi înăsprirea regulilor privind transportul copiilor de până la 7 ani
- Eliminarea obligaţiei bicicliştilor de a utiliza, în locul carosabilului, eventualele „căi laterale” sau „poteci”
- Eliminarea unor contradicţii şi neclarităţi privind obligaţiile bicicliştilor referitoare la echiparea bicicletei
- Corectarea prevederilor aberante privind obligaţiile de încadrare la intersecţii
- Limitarea cazurilor în care bicicliştii trebuie să poarte îmbrăcăminte cu elemente flourescent-reflectorizante
- Posibilitatea amenajării de parcări pentru biciclete la nivel de trotutar în apropierea intersecţiilor, trecerilor pentru pietoni şi staţiilor
- Posibilitatea ridicării autovehiculelor care blochează anumite piste de biciclete
“Sperăm că procesul de ameliorare legislativă va continua pe viitor în favoarea bicicliştilor și nu va mai dura mult timp până vom avea și un nou Cod Rutier, dar redactat în spiritul bunelor practici actuale din statele dezvoltate, şi nicidecum asemănător celui depus în Parlament în decembrie 2015, care conţinea multiple aberaţii şi se baza pe o viziune demnă de mijlocul secolului trecut”, a declarat pentru Monitorul de Cluj Radu Mititean, director executiv – Clubul de Cicloturism „Napoca”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro