Vreti sa cumparati o casa si va ganditi sa va adresati unei agentii imobiliare? Ca sa nu aveti nici un fel de probleme, este bine sa stiti ce informatii trebuie sa contina contractele pe care le incheiati cu institutiile avizate.
Potrivit reprezentantilor Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC), in contract sau in anexele acestuia, trebuie sa fie mentionate urmatoarele:
-situatia juridica a imobilului;
-date privind starea locuintei;
-informatii privind provenienta casei;
-actele necesare pentru efectuarea tranzactiei, cine are obligatia de a le obtine, costurile acestora, termenele in care documentele trebuie obtinute;
-drepturile si obligatiile partilor si care este influenta juridica a fiecarei parti pentru nerespectarea obligatiilor, cine suporta riscurile fiecarei tranzactii;
-comisionul agentiei;
-suma perceputa de operatorul economic in cazul in care cumparatorul se razgandeste;
-daca la efectuarea tranzactiei, operatorul economic colaboreaza cu alta agentie, clientul trebuie sa cunoasca toate datele de referinta ale acesteia.
Pentru probleme, sunati la ANPC
Daca intampinati probleme, puteti apela la reprezentantii ANPC, formand 9660 sau 0800080999.
Nereguli gasite de inspectori la agentiile imobiliare
-neafisarea listei serviciilor prestate si a tarifelor aferente practicate;
-nerespectarea prevederilor Legii 193/2000, privind clauzele abuzive din contracte;
-neafisarea in mod vizibil a denumirii firmei si a programului
de functionare.
Pentru aceste nereguli, operatorii economici au fost sanctionati contraventional cu amenzi cuprinse intre 1.000 si 3.000 de lei.