Unele dintre așa-zisele sfaturi pe care le primești de la rude, prieteni sau de la vecini sunt, de fapt, doar mituri sau, mai bine spus, greșeli care te pot costa foarte scump. În cele ce urmează îți vom spune ce nu ar trebui să faci mașinii tale pe timp de iarnă.

NU încălzi prea mult timp motorul

Este neplăcut să urci într-o mașină înghețată, motiv pentru care mulți șoferi pornesc motorul și îl lasă să se încălzească înainte de a pleca. Acest lucru este recomandat însă doar pentru câteva minute. Motoarele nu sunt proiectate să funcționeze la ralanti pentru prea mult timp deoarece bujiile se pot supraîncălzi, făcându-le ineficiente. De asemenea, asta poate fi o veste proastă și pentru portofelul tău deoarece consumi combustibil.

NU folosi apă fierbinte ca să dezgheți geamurile

Dacă vreodată ți s-a spus că, pentru a dezgheța mai repede parbrizul și celelalte geamuri ale mașinii tale, să torni apă fierbinte, ei bine, nu face asta niciodată! În caz contrar, riști ca geamurile să se spargă din cauza diferenței mari de temperatură dintre suprafața vitrată înghețată și apa fierbinte. Dacă parbrizul este ciobit, apa fierbinte se va infiltra rapid prin acea crăpătură și îți va produce o pagubă mare în toiul iernii. De aceea, îți recomandăm să folosești doar racleta și substanțele special create pentru dezghețarea mașinii.

NU folosi ștergătoarele pentru a dezgheța parbrizul

Dacă până acum ai folosit ștergătoaele împreună cu lichidul de parbriz pentru a dezgheța parbrizul, nu o mai face. Lamelele ștergătoarelor se vor deteriora, deoarece cauciucul din care sunt confecționate se va rupe din cauza gheții. În plus, dacă parbrizul este înghețat și încerci să pornești ștergătoarele, riști să strici și motorașul care le acționează, o piesă pe cât de scumpă, pe atât de dificil de înlocuit. Pentru a evita orice situație neplăcută, îți recomandăm să lași ștergătoarele în poziție verticală și, eventual, să le „îmbraci” cu șosete vechi.

NU circula cu doar două roți de iarnă

Din raționamente financiare, mulți șoferi se expun la diverse pericole alegând să-și „încalțe” mașina cu roți de iarnă doar pe una dintre punți. Nimic mai greșit! Dincolo de amenda usturătoare de care ești pasibil, nici mașina ta nu va avea același comportament ca una echipată cu toate cele patru anvelope de iarnă. În plus, în caz de accident, este posibil ca asiguratorul să nu te despăgubească dacă va constata că ai avut doar două roți de iarnă în momentul producerii evenimentului rutier.

NU neglija presiunea în anvelope

Dincolo de recomandarea clară de a nu circula fără anvelope de iarnă, trebuie, de asemenea, să monitorizezi presiunea acestora. „Sfatul” de a reduce presiunea în roți pentru o mai bună aderență pe zăpadă sau pe gheață este un mit. Dacă nici nu ești un șofer experimentat, fii sigur că roțile dezumflate îți vor îngreuna și mai mult sarcina. De aceea, pentru ca mașina să aibă un comportament corespunzător, umflă pneurile la valorile recomandate de producător.

NU scoate mașina din viteză dacă derapezi

Dacă te-ai gândit vreodată că, pentru a consuma cât mai puțin combustibil, este bine să scoți mașina din viteză, indiferent de anotimp, este greșit. Nu face niciodată acest lucru, mai ales dacă se întâmplă să derapezi! În acele momente dificile, singurele ajutoare pe care le ai la îndemână sunt volanul, accelerația, frâna și, evident, cutia de viteze. Singurele lucruri pe care trebuie să le faci este să nu te panichezi și să nu bruschezi nici una dintre comenzi.

NU condu pe urmele lăsate în zăpadă de alte mașini

Urmele mașinilor lăsate în zăpadă de alt mașini ascund adesea un strat subțire de gheață. Pentru a avea tracțiune atunci când circuli pe zăpadă îți recomandăm să nu mergi pe urmele deja existente, ci să conduci prin zăpadă mai moale. Dacă faci acest lucru, profilul anvelopelor de iarnă ale mașinii tale se va încărca cu zăpadă proaspătă și îți va oferi o aderență mai bună.

NU neglija planșa de bord și instrumentarul

Pe timpul iernii, când temperaturile sunt scăzute, soarele este la fel de puternic ca vara. Dacă ești nevoit să parchezi în bătaia soarelui și nu-ți protejezi planșa de bord și instrumentarul, este posibil ca la un moment dat să observezi că nuanța planșei de bord se estompează, iar materialul începe să prezinte crăpături. Experții recomandă să ții în portbagaj un parasolar și să-l folosești cu încredere în zilele în care lumina soaelui va fi puternică.

Urmărește-ne pe Google News