În acest context, pentru a explica modificările Codului Rutier italian, în ceea ce privește circulația vehiculelor înmatriculate în străinătate, Ambasada României din Italia a publicat pe pagina de Facebook o serie de clarificări privind noua legislație și cum îi poate afecta aceasta pe români.

De altfel, situația nou creată este urmărită atent atât de Ministerul Afacerilor Externe (MAE) , dar și de diplomatiile românești din Peninsulă și chiar de Parlamentul European.

Noul Cod Rutier italian le interzice persoanelor care și-au stabilit rezidența în Italia de mai mult de 60 de zile să circule cu vehicule înmatriculate în străinătate. Iată schimbările Codului Rutier italian pe înțelesul tuturor. Ce trebuie să știe românii din Italia cu mașini înmatriculate în țară, pentru a nu risca amenzi usturătoare!

Soluțiile găsite de șoferii români, pentru a scăpa de amenzile din Italia

În ultima perioadă, Românii au luat cu asalt Birourile de Înmatriculări italiene, pentru a obține informații, mai ales că noile reguli ale Codului Rutier din Italia îi revoltă pe românii din Peninsulă: „Asta nu e lege, e o capcană”.

Se simt discriminați pentru că, spun ei, nu le-a fost oferit suficient timp pentru a se adapta noii legi și au fost amendați chiar a doua zi după ce a intrat în vigoare noul Cod Rutier. Pe lângă amenzile deloc ieftine, italienii au la dispoziție și o sancțiune suplimentară, confiscarea documentelor și a mașinii.

Sute de mii de români din toată Italia nu-și mai folosesc mașinile, de frică, și caută înțelegere din partea autoritătilor italiene pentru a-și aduce mașinile în România, relatează Digi 24.

De zeci de ani, românii rezidenți în Peninsulă au fentat legile italiene, înmatriculându-și mașinile în România. În acest fel, economiseau bani, erau feriți de amenzi și nu plăteau nici taxele de drum.

Acum, însă, decretul lui Matteo Salvini, vicepremier și ministru de Interne, nu mai lasă loc de interpretare. Legea este clară: ori autovehiculul este înmatriculat sau radiat în Italia, ceea ce implică un sacrificiu financiar pentru mulți, ori este scos din țară.

Legea nu limitează în niciun fel libera circulație în Europa, întrucât pentru turiști nu sunt probleme de acest fel (doar rezidenții au de-a face cu articolul 93), potrivit sursei citate.

Astfel, românii rezidenți aici în Italia, care și-au înmatriculat mașinile pe numele rudelor din România, au la dispoziție patru variante pentru a scăpa de amenzi:

  1. Scoaterea mașinii din Italia pe o platformă;
  2. Scoaterea mașinii din Italia și dusă acasă în România cu un șofer care nu are rezidență în Italia;
  3. Eliberarea unui act de învoire care le permite să circule 24 de ore și să scoată mașina din Italia (acest lucru implică reținerea documentelor și eliberarea unor plăcuțe provizorii, care trebuie și ele asigurate).
  4. Reînmatricularea mașinilor în Italia.


Citește și… „Dosarele X” în Blejoi. Am fost în comuna prahoveană care pe 4 decembrie a fost cea mai poluată localitate din lume. «Nu am simțit nimic deosebit sau să se vadă ceva nor, mai deosebit. Nici miros»


 

 
 

Urmărește-ne pe Google News