„Din cele 1.000 de autobuze RATB, 300 sunt în autobaze, în parcări, și doar 700 sunt pe teren. Din nefericire, din aceste 700 de autobuze, doar jumătate au aer condiționat. (…) Am discutat atât cu managementul, cât și cu liderii de sindicat de la RATB să începem un program prin care autobuzele să fie dotate cu aer condiționat. Din nefericire, uzina RATB poate să monteze doar 50 — 60 de astfel de aparate în interval de o lună. (…) Costul pentru o climă la un autobuz ar fi de 10.000 de euro. Eu cred că putem să găsim și variante mai economicoase, mai ieftine”, a spus edilul, într-o conferință de presă susținută la sediul PMB.
În acest sens, ea a menționat că există 150 de autobuze în parcare care au aer condiționat, dar cărora le lipsesc alte piese. Edilul a solicitat o evaluare tehnică, pentru a se stabili dacă nu cumva e mai ieftină repararea acestor autobuze și introducerea lor în circulație.
Gabriela Firea a reiterat că programul de gratuitate pe RATB va fi lansat doar după ce transportul public va fi unul de calitate. De asemenea, va fi demarat un proiect pilot în baza căruia va fi oferită gratuitate înainte și după orele de vârf.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro