„Comisia lucrează, în primul rând, la evaluarea impactului de mediu, pentru acesta este cel mai important element de la care pornim dacă se va taxa sau nu se va taxa sau dacă se vor pune măsuri administrative de limitare a accesului mașinilor. Încă nu cunoaștem care vor fi propunerile comisiei de specialitate, dar vă pot spune că la acest moment este în derulare un studiu cu privire la cantitatea de emisii generate de autovehiculele înmatriculate în 2017 față de total parc auto la data de 31 decembrie 2016. Vrem să facem impactul de mediu, iar Agenția Națională pentru Protecția Mediului realizează acest inventar al emisiilor. În principiu, s-ar putea sau nu s-ar putea, opinia mea este acest raport va ieși unul destul de periculos din punct de vedere al emisiilor, pentru că acea cantitate de emisii este destul de mare, uitându-ne doar la numărul total de autovehicule vechi și poluante care s-au înmatriculat în anul 2017. Practic, 80% din total parc auto are peste 10 ani vechime și impactează destul de mult asupra mediului”, a menționat președintele AFM, potrivit Agerpres.
După ce taxa de mediu a fost eliminată, la 1 februarie 2017, numărul mașinilor înmatriculate în România a crescut exagerat. Și cum cele mai multe autoturisme care au fost înmatriculate sunt vechi, parcul auto a îmbătrânit și gradul de poluare a crescut vizibil.
EXCLUSIV /Claudia Iuga e polițistă și cântă într-o trupă cu șapte băieți ”Bucătăria e un excelent studio de înregistrări, acustica e excelentă!”