„Sunt în legătură cu colegii de la STS. Explicația pe care mi-a oferit-o Serviciul de Telecomunicații Speciale este că în acest moment se face sincronizarea softului pentru preluarea datelor pentru etapa a doua. Acest serviciu influențează și funcționalitatea call-center-ului. Este o situație care este în curs de soluționare”, a declarat, pentru Libertatea, Valeriu Gheorghiță.
La 15.00, ora la care trebuia să înceapă oficial înscrierile pentru etapa a doua de vaccinare, platforma programare.vaccinare-covid.gov.ro nu a funcționat. La scurt timp, a apărut un mesaj care anunța că „se încarcă datele”.
Situația a fost remediată după aproximativ două ore, însă pe ecran a apărut mesajul că poate fi folosită doar de „persoanele juridice din domeniul sănătății și social”, după cum arată mesajul afișat.
Probleme au fost și cu numărul unic de telefon – 021.414.44.25 – la care ar fi trebuit să se facă programările.
Conform strategiei de vaccinare, din etapa a doua fac parte cei cu grad ridicat de risc. Este vorba despre adulți cu vârsta peste 65 de ani și persoanele aflate în evidență cu boli cronice, indiferent de vârstă, în funcție de indicațiile vaccinurilor utilizate.
În categoria ,,boli cronice” se încadrează oricare dintre următoarele afecțiuni, potrivit autorităților:
- Diabet zaharat
- Obezitate
- Alte boli metabolice, inclusiv congenitale
- Afecțiuni cardiovasculare
- Afecțiuni renale
- Afecțiuni oncologice
- Afecțiuni pulmonare
- Afecțiuni neurologice, inclusiv sindromul Down
- Afecțiuni hepatice moderate/severe
- Afecțiuni autoimune
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro