În primul rând, trebuie să verifici autenticitatea actelor maşinii. Dacă ai dubii sau pur şi simplu nu ştii cum arată actele originale ale unui astfel de model, adresează- te Poliţiei.
Solicită cu această ocazie şi o verificare în baza de date a Poliţiei Rutiere, pentru a vedea dacă nu cumva maşina apare ca fiind furată, din România sau din altă ţară.
Vezi dacă seriile sunt originale
Chiar dacă documentele par în regulă şi maşina nu figurează în evidenţa Poliţiei drept furată, verifică cu mare atenţie seriile maşinii, atât de pe caroserie, cât şi de pe motor.
Dacă sesizezi că au fost făcute unele modificări, dacă ai cea mai mică îndoială că seriile sunt autentice, renunţă la tranzacţie. Altfel rişti ca, la un moment dat, de exemplu, la inspecţia tehnică periodică (ITP), specialiştii să constate că seriile au fost modificate.
Atunci, vei rămâne şi fără maşină, şi fără banii daţi la cumpărarea ei. În plus, rişti să fii acuzat de complicitate cu cei care au făcut ilegal modificările sau cu cei care au furat maşina.
Verifică geometria maşinii
În ceea ce priveşte starea tehnică a maşinii, pe lângă verificările obişnuite – kilometraj, uzură motor, caroserie, tapiţerie etc. – este indicat să faci apel la un meseriaş sau chiar să testezi maşina într-un service auto.
În primul rând, trebuie să verifici dacă autoturismul nu a suferit un accident grav, cum ar fi o tamponare frontală sau laterală puternică şi/sau o răsturnare, în urma căreia să fi suferit modificări serioase ale geometriei maşinii, care nu pot fi sesizate decât folosind o aparatură specială.
Defecte ce nu mai pot fi remediate
Or, o dereglare a unuia sau a mai multor unghiuri ale suspensiei conduce la o manevrare imprecisă a automobilului, produce tocirea rapidă a anvelopelor şi determină incapacitatea automobilului de a merge rectiliniu.
De asemenea, o astfel de dereglare conduce la un consum excedentar de carburant, lucru pe care sigur nu îl doriţi, şi la uzura prematură a pieselor care fac parte din ansamblul sistemului de direcţie, cu implicaţii directe în ceea ce priveşte siguranţa în trafic şi, nu în ultimul rând, determinând costuri substanţiale pentru remedierea situaţiei. Asta, dacă se mai poate remedia…
Operaţie complicată
Reglajul unghiurilor şasiului şi cel al suspensiei (geometria roţilor), la o maşină care a fost răsturnată sau tamponată puternic, din faţă sau din lateral, sunt operaţii extrem de sensibile şi de complicate, în primul rând prin prisma marjelor de eroare cu care se lucrează.
Acestea sunt de ordinul secundelor şi/ sau al zecimilor de milimetru. Dacă dereglarea unghiurilor este prea mare, maşina nu mai poate fi “trasă”, cum se spune, existând riscul ca piesele vizate să cedeze definitiv.