Usor, dar sigur, Dacia inregistreaza succes dupa succes. Un nou-venit in gama Logan il reprezinta modelul diesel cu motor de 1.5 litri, care ascunde sub capota 85 de cai putere. Noua versiune diesel depaseste orice asteptari, fiind clar cel mai ‘fasnet Logan.
In ceea ce priveste ultima versiune diesel Dacia Logan cu 85 de cai putere, un lucru este sigur… alearga! Litera I din indicativul dCI s-a inrosit, la propriu, dupa ‘inhamarea a inca 15 cai putere fata de versiunea diesel anterioara de 70 cp. Acul vitezometrului se sincronizeaza perfect cu apasarea acceleratiei.
Am testat performantele noului Logan pe un drum care contine toate caracteristicile soselelor romanesti, Transfagarasanul, pe traseul Sibiu – Curtea de Arges. Prin aglomeratia de langa Sibiu, printr-o depasire hotarata, masina s-a comportat ireprosabil, indiferent ca vorbim de un sedan sau Logan MCV.
Transfagarasanul, trecut in doua ore
In curbele stranse ale Transfagarasanului am descoperit ca modelul MCV e extrem de stabil, chiar si la o viteza de 70 de km/h. Gropile din partea argeseana a traseului montan au fost suportate bine.
Odata ajunsi in fata hidrocentralei Vidraru, computerul de bord ne-a pregatit o noua surpriza din partea ultimului Logan. Dupa 135 de kilometri parcursi cu MCV-ul, in aproximativ doua ore, masina a inregistrat un consum mediu de 6,4 litri la suta de kilometri.
Noul motor va fi disponibil in gama Dacia, doar pe versiunile Berlina si Break (MCV), preturile plecand de la 9.850 de euro, in cazul primei variante de caroserie si ajungand pana la 12.050 euro.
Dacia Logan 1,5 dCi 85 CP
– Motor – 1,5 dCi, motorina
– Putere ? 85 CP
– Viteza maxima – 163 km/h
– Consum mixt: 5,2 l/100 km
– Acceleratie 0 ? 100 km/h ? 14,3 s
– Pret baza (TVA inclus) 10.850 €
Nota: Datele sunt valabile pentru versiunea MCV