O treime dintre români îşi cumpără singuri cadouri în fiecare lună, în timp ce 18% se răsfaţă o dată la şase luni, suma medie alocată fiind între 81 şi 200 de lei, arată un studiu recent.
Astfel, pentru 53% dintre români, micile cadouri spontane constă în articole vestimentare alese în special de femei (66% comparativ cu 40% dintre bărbaţi), dar în top se află şi ciocolata sau prăjiturile (46%).
Spre deosebire de femei, bărbaţii preferă mesele în oraş (38% comparativ cu 23% dintre femei). Conform studiului, şi ei, şi ele se răsfaţă la fel de des, diferă doar valoarea cheltuielilor – 24% dintre bărbaţi, faţă de 13% dintre femei, cheltuiesc pe recompense mai costisitoare, precum vacanţe sau tehnologie.

Generaţia Y vs baby-boomerii

la nivel european: 18% dintre bărbaţi cheltuiesc peste 100 euro pentru a-şi oferi un mic cadou, în timp ce doar 8% dintre doamne sunt dispuse să dea atâţi bani. Acelaşi studiu arată că cei din generaţia Y, a celor născuţi după 1980, sunt aproape de două ori (60%) mai dispuşi decât babyboomerii (adică cei născuţi după cel de-al Doilea Război Mondial – 34%) să îşi ofere un cadou o dată pe lună sau mai des.
Cei mai încântaţi de recompensele pe care şi le fac sunt turcii (71%), în timp ce cehii (27%) sunt cel mai puţin dispuşi să se răsfeţe atât de frecvent. Pe suedezii, în schimb, îi încearcă cel mai mult sentimentul de vinovăţie atunci când îşi cumpără mici cadouri spontane (21%). Cele mai puţine regret le au ruşii (9%) şi turcii (8%).

 
 

Urmărește-ne pe Google News