camionul Volvo FE Hibrid foloseşte cu 30% mai puţin combustibil, produce cu până la 50% mai puţin zgomot, comparativ cu un camion diesel convenţional, iar emisiile de dioxid de carbon sunt cu 30% mai reduse. Firma de salubrizare din sectoul 1 al Capitalei va folosi acest camion atât în activitatea de salubritate cât şi în cea de curăţenie stradală – udat, stropit şi măturat mecanizat.
„Îl vom utiliza pe o perioadă de probă de o lună de zile, mai ales noaptea, fiindcă este foarte silenţios şi după aceea vrem să-l cumpărăm, dar preţul va fi stabilit în funcţie de dotările pe care vrem noi să le aibă această maşină”, a declarat Marin Necula, directorul companiei de salubrizare. Reprezentantul firmei producătoare a camionului a spus că utilajul este uNul multifuncţional în sensul că poate fi folosit la curăţenia stradală, poate transporta gunoiul menajer, dar i se poate ataşa şi o lamă pentru deszăpezit.
Funcţionează pe baterii
Camionul pe care-l veţi vedea de mâine pe străzile din Capitală funcţionează pe baterii până la o viteză de 40 de km/oră. După aceea, intră în acţiune şi motorul diesel, iar de la o viteză de peste 70 de km/oră circulă doar cu motorul diesel. La frânare, bateriile se încarcă. În prezent astfel de camioane mai funcţioneză în ţări ca Marea Britanie, Olanda şi Norvegia.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro