Ca preț de vânzare din fabrică, cea mai scumpă mașină din lume este Bugatti La Voiture Noire, un model unicat, care a fost achiziționată în vara anului trecut cu 16,7 milioane de euro. N-a fost dezvăluită identitatea cumpărătorului, dar multe publicații din străinătate au înaintat numele lui Cristiano Ronaldo.
Însă dacă trecem de la vânzarea din fabrică la alt nivel, cel al mașinilor de colecție, cea mai scumpă mașină din lume costă de peste patru ori mai mult: un Ferrari 250 GTO din 1963, de 70 de milioane de dolari.
Ferrari 250 GTO este o bijuterie pe 4 roți care se află în garajul lui David MacNeil, fondatorul și CEO-ul companiei WeatherTech. Un garaj plin de astfel de minunății, de altfel.
“Vecine” cu Ferrari 250 GTO sunt un Ferrari 250 GT Berlinetta SWB (1960), care a câștigat cel mai important premiu la Concursul de Eleganță Villa dEste (2018), un 250 GT Lusso, un 275 GTB, un 365 GTB/4 Daytona, un F40 și un F50.
Clar, MacNeil, un colecționar împătimit de modele clasice, e fan Ferrari și nu se uită la bani când le cumpără. “Valoarea lor nu se poate cântări în bancnote”, spune el. Desigur, contează și că are o avere estimată la un miliard de dolari.
Bolidul de 70 de milioane de dolari l-a cumpărat la o vânzare privată. Specialiștii estimează că, până în 2023, un astfel de model va ajunge să coste, la licitațiile exclusiviste, 100 de milioane de dolari.
Primul preț al unui Ferrari 250 GTO: 18.500 de dolari. Cum a crescut în timp
Primul model Ferrari 250 GTO a ieșit pe porțile fabricii în 1962, iar prețul de achiziție a fost de 18.500 de dolari. Era enorm pentru acele vremuri, iar fiecare potențial cumpărător trebuia validat de însuși Enzo Ferrari.
După 1980, prețul a explodat. Designerul Ralph Lauren a cumpărat în 1985 un astfel de model pentru 650.000 de dolari, de 7 ori mai scump decât prețul cu care se vânduse anterior.
După ce MacNeil a doborât recordul cu 70 de milioane de dolari, în iunie 2018, în același sezon, un bolid asemănător a fost vândut cu 48,5 milioane de dolari.
Foto: Hepta