Noua companie, numită Prosus, a fost evaluată la 105 miliarde de dolari, așa cum a fost listată astăzi (11 septembrie) – cea mai mare de tehnologie de consum pe plan european.
Acțiunile companiei au crescut până la 29% în prima zi de tranzacționare. În prezent, este a treia cea mai valoroasă companie listată la bursa Euronext din Amsterdam.
Strategia pe termen lung a Naspers de a transforma editorul de ziare vechi de secol în „companie internațională de consum internațional”. Această ambiție a fost puternic impulsionată de investiția de succes a lui Naspers de 32 de milioane de dolari pentru 46,5% din Tencent, compania chineză de internet, încă din 2011.
Prin listarea pe o bursă majoră europeană, Prosus va face lobby unui grup mai larg de investitori dincolo de piețele de capital din Africa de Sud unde Naspers este actualmente listat.
Fiind listată doar în Africa de Sud, limita de capital accesibilă a Naspers a fost limitată, iar dominanța sa pe bursa locală a restricționat alte investiții locale.
Naspers a numit-o de curând pe Phuthi Mahanyele-Dabengwa, 48 de ani, ca noul său director general – făcând-o prima femeie și primul director executiv negru al companiei vechi de 104 ani.