Ancheta polițiștilor britanici continuă în colaborare cu procurorii belgieni care au anunțat deja detalii legate de traseul camionului care a tractat containerul frigorific.
Potrivit procurorului federal din Belgia, containerul a ajuns în portul belgian Zeebrugge marți, la 14.49 și a plecat în aceeași zi, ajungând în portul Purfleet din Essex miercuri dimineață, la ora 1. Cadavrele au fost descoperite 40 de minute mai târziu.
Anchetatorii beligeni au precizat că nu este clar când victimele au fost urcate în container și ce s-a întâmplat exact în Belgia. Deocamdată, cauza cea mai probabil a morții este înghețul.
Directorul portului Zeebrugge, Joachim Coens, susține că este improbabil ca urcarea chienzilor în container să se fi făcut în port. ”Un container frigorific este complet sigilat în zona portului. În timpul controlului, segiliul este verificat, ca și numărul de înmatriculare. Șoferul este filmat de camere” a spus Coens pentru postul belgian VRT.
Spusele sale sunbt confirmate de primarul din Bruges, Dirk De Fauw, care au spus că tirurile sunt filmate până la urcarea pe feribot. ”Este o posibilitatea foarte redusă să rupi sigiliul, să urci 39 de oameni și să aplici un nou sigiliu fără să fii văzut”, a spus De Fauw.
Șoferul camionului, Mo Robinson (25 de ani), a fost arestat fiind bănuit de crimă. Polițiștii a percheziționat și două locuințe din Irlanda de Nord în căutarea unor informații în acest caz.
Belgia, baza de operare a traficanților de persoane
Nordul Belgiei a devenit punctul de plecare predilect al imigranților ilegali care vor să ajungă în Marea Britanie, după ce autoritățile franceze au întărit controalele în portul Calais, cel mai apropiat port al continentului de coasta britanică. De altfel, autoritățile din Regatul Unit ar fi avertizat partea belgiană încă din 2016 asupra numărului crescut de migranți care vin dinspre Zeebrugge.
National Crime Agency (NCA) avertiza atunci că traficanții de persoane preferă să utilizeze porturi de plecare ceva mai îndepărtate de taberele de migranți, iar în Marea Britanie sunt preferate porturile cu trafic mai redus, precum Purfleet.
Un raport din 2016 al poliției de frontieră arăta că pericolele sunt foarte mari în cazul imigranților transportați în containere, deoarece există riscul să rămână blocați acolo, fiind înregistrate mai multe cazuri de decese.
Până la tragedia de miercuri, cazul cel mai șocant a avut loc în august 2014, când un grup de 35 de oameni, printre care și 12 copii au fost descoperiți datorită strigătelor și bătăilor în pereții unui container venit de la Zeebrugge în portul Tilbury. Un om a murit și alți patru au fost internați din cauza deshidratării severe și hipotermiei.
Relocarea operațiunilor traficanților de persoane în Belgia s-a intensificat și mai mult după ce Franța a închis tabăra de migranți de la Dunquerque în martie 2017.
Foto: EPA