Inițiatorii proiectului de lege spun că sporul pentru gestionarea datelor și informațiilor clasificate se aplică personalului Consiliului Concurenței, Oficiului de Prevnire și Combatere a Spălării Banilor, Agenției Naționale de Intgritate, în procent de 15% din salariu, dar și Oficiului Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat, în procnt de 25% și Curții de Conturi, tot 25%.

Cu toate acestea, acest spor nu este prevăzut în cadrul anexei dedicate familiei educaționale ”Apărare, ordine publică și securitate națională!”, deși instituțiile SNA emit și gestionează informații clasificate secret de stat, potrivit legii pentru protecția informațiilor clasificate, chiar autorități desemnate de scuritate, cu atribuții în coordonarea și controlul măsurilor privind protecția informațiilor clasificate, inclusiv la nivelul autorităților mai sus menționate.

Parlamentarii considră că o evaluare minimă a legislației incidente în materia protecției informațiilor clasificate, respectiv Legea nr. 182/2002 și HG 585/2002, relvă inclusiv că tocmai instituțiile SNA emitente ale informațiilor secret de stat, astfel cum sunt prevăzute de lege, nu sunt îndreptățil să beneficieze de dreptul aferent gestionării informațiilor clasificate.

”În schimb, acest drept este recunoscut de legea salarizării altor instituții, și ala alatoriu alese dintre toate cele care, în îndeplinirea atribuțiilor funcționale iau contact cu informații clasificate”, mai spun inițiatorii propunerii.

Citește și: RETROSPECTIVA POLITICĂ/ Săptămâna tensiunilor, cu ecouri la nivel internațional. Cele mai importante lucruri care s-au întâmplat

 
 

Urmărește-ne pe Google News