Oferta înaintată de Bernard Arnault, deținătorul trustului LVMH, a fost confirmată de reprezentanții celor două companii, arată BBC. LVMH are mărci precum Christian Dior, Givenchy și Bulgari. Tiffany are în spate un nume important pe piața de profil, întrucât activează de 182 de ani în acest sector.
Reprezentanții LVMH au precizat luni că „confirmă că au
purtat discuții preliminare cu privire la o posibilă tranzacție cu
Tiffany”, adăugând însă că nu există certitudinea încheierii
unui acord. Câteva ore mai târziu, oficiali ai Tiffany, cotată la
Bursa din New York, au declarat că „au primit o ofertă fără
caracter obligatoriu, de la LMVH”, de 120 USD per acțiune.
Miliardarul francez mai are în portofoliul companiei sale mărci
precum Kenzo, Tag Heuer, Dom Pérignon, Moet & Chandon, precum și
producătorul de genți Louis Vuitton.
O preluare a Tiffany ar fi cea mai mare afacere LVMH de la
cumpărarea brandului Bulgari în 2011, pentru 5,2 miliarde de
dolari.
„Încercarea LVMH de a achiziționa cu 14,5 miliarde de dolari
Tiffany, după ce deja au cumpărat Bulgari acum câțiva ani, îi va
plasa probabil în fața companiei rivale, Richemont, care deține
Cartier, și ar ajuta LVMH să pătrundă mai bine pe piețele
americane”, a declarat Michael Hewson, analist șef la CMC Markets
UK.
Tot în ideea consolidării afacerilor sale în America, LVMH a
deschis o fabrică în sudul Texasului, care a fost inaugurată
oficial în această lună în cadrul unei ceremonii la care au
participat Bernard Arnault, președintele american Donald Trump și
fiica sa Ivanka.
Cel mai important magazin Tiffany din New York este lângă Trump
Tower, pe 5th Avenue.
Fondată în 1837 de Charles Lewis Tiffany, compania a devenit
celebră după lansarea filmului din 1961 „Breakfast at Tiffanys”,
în care a jucat Audrey Hepburn.
Cererea globală pentru produsele LVMH s-a menținut la un nivel
ridicat în ultimii ani, dar nu se poate spune același lucru despre
Tiffany, care a înregistrat o scădere a vânzărilor la nivel
mondial. Ca și alte firme de lux, analiștii spun că Tiffany ar fi
putut fi afectată de disputa comercială SUA-China și de creșterea
tarifelor.
LVMH deține 75 de mărci, 156.000 de angajați și o rețea de
peste 4.590 de magazine. Tiffany are peste 14.000 de angajați și
operează aproximativ 300 de magazine.
Imediat ce știrea ofertei înaintată de LVMH a devenit publică,
acțiunile Tiffany au crescut cu 22,8% la bursele de pe Wall Street.
O ofertă de 14,5 miliarde de dolari înseamnă aproximativ 120 de
dolari pe acțiune, însă analiștii susțin că LVMH își poate
permite să ridice oferta. Credit Suisse a estimat că Tiffany ar
valora aproximativ 140 de dolari pe acțiune.
Rivalul LVMH, Kering, a căutat să se extindă și în sectorul
bijuteriilor și a lansat linii de bijuterii de ultimă generație
pentru brandul său de modă Gucci.
Sursa foto: Pixabay