Calendar și specificații tehnice

Lotul 2B, care va lega localitățile Grinţieş și Pipirig, este considerat cel mai dificil tronson al autostrăzii. Cu o lungime de 31,5 kilometri, acest segment are o valoare estimată de 6,9 miliarde de lei, fără TVA. Termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025, conform informațiilor publicate.

Conform declarațiilor ministrului Grindeanu, construcția Lotului 2B va dura maximum 54 de luni, împărțite în 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție. O caracteristică remarcabilă a acestui tronson este că aproape 70% din lungimea sa va fi reprezentată de tuneluri și pasaje.

Machetă Autostrada Unirii, lotul 2B. Foto: CNAIR

Elementele-cheie ale proiectului

Potrivit anunțului făcut de Sorin Grindeanu, proiectul de infrastructură ar urma să conțină mai multe elemente reprezentative, care vor îngreuna procesul de construcție al drumului și reprezintă factori pentru dificultatea tronsonului.

Aceste elemente sunt:

  • 16 tuneluri, dintre care 5 vor avea o bandă suplimentară pe fiecare sens pentru vehiculele lente
  • Un nod rutier lângă Tulgheş
  • O descărcare provizorie
  • O conexiune cu lotul 2C pentru asigurarea funcționalității independente

Progresul Autostrăzii Unirii

Ministrul Transporturilor a subliniat că toate cele patru loturi ale secțiunii montane dintre Sărăţeni şi Pipirig, însumând 116 km, sunt în prezent în procedură de licitație. Acest lucru marchează un progres semnificativ în realizarea Autostrăzii Unirii, un proiect crucial pentru infrastructura rutieră a României.

Finanțarea proiectului este asigurată prin Programul Transport (PT), iar documentația a fost validată de ANAP. CNIR a transmis anunțul de participare la licitație către SEAP, deschizând astfel calea pentru companiile interesate să își depună ofertele.

 
 

Urmărește-ne pe Google News