Accidentul a avut loc pe data de 5 noiembrie 2016 și au fost implicate 30 de automobile, două microbuze și un camion. În accident au fost implicate 60 de persoane, dintre care patru au decedat.

În primă instanță, magistrații de la Judecătoria Lehliu-Gară i-au aplicat inculpatului doi ani și două luni de închisoare pentru infracţiunea de „ucidere din culpă” și alte nouă luni pentru infracţiunea de „vătămare corporală din culpă”.

Magistrații i-au aplicat inculpatului pedeapsa cea mai grea de doi ani şi două luni de închisoare, la care se adaugă sporul de o treime din totalul celorlalte pedepse stabilite, respectiv trei luni (1/3 din nouă luni = trei luni), rezultând pedeapsa închisorii de doi ani și cinci luni de închisoare. Judecătorii au dispus suspendarea executării pedepsei sub supraveghere şi au stabilit un termen de supraveghere de trei ani.  

Instanța a dispus și acordarea a aproximativ 1,5 milioane de lei și 154.000 de euro, cu titlu de daune morale părților civile implicate în proces.

Cum s-a produs accidentul

În actul de sesizare a instanței, procurorii arată, printre altele, că în dimineaţa zilei de 5.11.2016, în timp ce conducea microbuzul marca Mercedes, model Benz Sprinter, la km 66+824 m, pe fondul neadaptării vitezei de deplasare la condiţiile de vizibilitate frontală (mult redusă – ceaţă densă), inculpatul a intrat în coliziune cu ansamblul de vehicule format din autotractor şi semiremorcă.

Tot procurorii mai spun că microbuzul se deplasa pe A2, pe banda întâi, cu o viteză neadaptată condiţiilor de drum, astfel că la un moment dat, în zona km 66, inculpatul a fost surprins de prezenţa semiremorcii (componentă a ansamblului de vehicule format din autotractor DAF şi semiremorcă SCHMITZ, încărcate cu seminţe de floarea-soarelui), care se afla pe prima bandă, în faţa sa, viteza acesteia fiind aproape de zero.

Deşi a frânat brusc, inculpatul a intrat violent cu partea frontală a microbuzului în spatele semiremorcii, fiind necesară deplasarea ansamblului pentru a facilita descarcerarea.

După finalizarea cercetărilor specifice șoferul trimis în judecată a fost acuzat de moartea a două persoane, din cele patru care și-au pierdut viața în acest eveniment.

În al doilea grup de mașini care au fost implicate în accident s-a reținut vinovăția conducătorului unui microbuz, care nu a adaptat viteza la condițiile de drum, respectiv condiții de ceață densă și a intrat în impact frontal cu partea din spate a unui autotren, care reușise să oprească fără a intra în coliziune cu un alt grup de auto implicate în accidentul din fața sa.

Conform anchetatorilor, în prima parte a grupului, nu s-a putut stabili vinovăția unor persoane responsabile de decesul a două victime, din două mașini diferite. Pur și simplu în carambolul uriaș inițiat după primul accident doi oameni au murit în mașinile lovite de 5-6 ori de alte vehicule venite din spate și ale căror șoferi nu au mai putut frâna la timp.

 
 

Urmărește-ne pe Google News