Te întrebi, probabil, cine se încumetă să plătească o sumă atât de mare pentru câțiva mililitri de parfum? Chiar şi într-o perioadă în care auzim des cuvintele „criză financiară”, cele mai scumpe parfumuri pe care le vând parfumeriile de lux şi-au găsit cumpărători. Mai mult de patru parfumuri de 10.000 – 15.000 de euro, disponibile numai la comandă, a fost achiziționate de români, în ultimul an.
Pentru parfumeriile de lux, criza e un cuvânt asociat altor domenii. Nu prea i se simte mirosul, nu prea există. Relația unei femei cu parfumul ei – explică Cristina Balan, proprietara parfumeriei de lux care vinde prețioșii mililitri – nu este profund diferită de sentimentele care o însufleţesc când poartă Jimmy Choo sau Manolo Blahnik, poate e chiar „mai intimă, pentru că parfumul este acea armă secretă care te ajută să ai într-o clipă tot universul la picioare”. Iar auzul unor nume ca Amouage, Xerjoff sau Robert Piguet întețește bătăile inimii și trezește un soi de devoțiune pe care bărbații ajung să o trăiască poate doar când vine vorba de echipa preferată de fotbal sau de o anumită marcă de mașină.
Top 3 cei mai preţioşi mililitri:
1. Xerjoff, XJ 17/17 – aproximativ 15.000 euro. Flaconul este sculptat din cuarț rutilat și decorat cu aur de 18 carate și diamante. Este disponibil numai la comandă.
2. Clive Christian, No.1 – peste 4.000 euro. În fiecare an se produc doar 1.000 de sticluțe, iar flaconul este realizat din cristal Baccarat, cu un inel de aur în care este încrustat un diamant.
3. MDCI – 3.500 euro. Reprezentând coloane de sticlă sau stâlpi în tradiția clasică a arhitecturii, flacoanele susțin busturi miniaturale realizate în cristal sau porțelan de Limoge.
Bani și Afaceri Comentează