Modest, înalt, cu o figură care nu-i trădează deloc vârsta, Gheorghe Marin a văzut multe în cariera sa.
Stă pe ”motor” șapte luni pe an
A început pe ”motoare” care, înainte de Revoluție, deschideau calea lui Nicolae Ceaușescu. A făcut zeci și sute de ore de practică, iar din aprilie și până în septembrie, uneori octombrie, ”călărește” motocicleta poliției.
Când era copil, tatăl lui avea o motocicletă
Pasiunea pentru ”motoare” este din copilărie, atunci când se uita cu admirație la părintele său care avea un ”Simson”. ”Era de culaore vișinie. A vândut-o deși noi, eu și fratele meu, i-am zis să n-o dea. S-o țină să ne-o dea nouă. Nu a vrut, ținea la viața noastră. Spunea că facem prostii”, îmi povestește polițistul.
A făcut școala militară la Câmpina
După terminarea liceului, Gheorghe Marin a plecat la școala militară de la Câmpina. Acolo, el și-a luat permisul pentru categoriile A, B și C. După ce a absolvit, motocilistul a cerut să fie repartizat mai apropae de casă. Astfel, pentru o perioadă a lucrat în Dolj, acolo unde s-a și născut, Olt și Mehedinți.
Cum în Capitală era nevoie de agenți de Rutieră, Gheorghe Marin a venit înainte de Revoliția din 1989 în București. Atunci lucrau pe motociclete BMW și Mobra. Dar acestea din urmă, după evenimentele din 1989, au fost trase pe dreapta și lăsate în garaj din cauza defecțiunilor tehnice.
În 2007, premierul Tăriceanu a cumpărat pentru ”Rutieră” 50 de motociclete
A schimbat până acum cinci motociclete, dar își amintește de 2007, atunci când Călin Popescu Tăriceanu era prim-ministru. Demnitarul pasionat și el de motociclete, premierul de la acea vreme a cumpărat pentru polițiștii de la ”Rutieră” 50 de ”motoare”, cu tot cu echipamentul pentru pilot.
Agentul a escortat premieri și președinți
De-a lungul anilor, Gheorghe Marin a participat și la însoțirea prim-miniștrilor și președinților României. ”Am fost la premieri, la Băsescu, la Iohannis. Am făcut, poate, sute de astfel de misiuni. Din fericire, toate terminate cu succes”, își amintește agentul șef principal Gheorghe Marin.
”Cine vrea să urmeze o astfel de carieră, trebuie să fie pasionat. Dar și să poată asculta de sfaturile celor care au în spate mii de ore petrecute în trafic. Este o meserie frumoasă, care își poate aduce satisfacții atât pe plan profesional, cât și familial”, încheie polițistul motociclist de la Brigada Rutieră a Capitalei.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro