Negocierile indică faptul că Guardian Media Group este dispusă să renunțe la un pilon al peisajului media britanic. „The Observer” a apărut în format tipărit încă din 1791, numai că trustul a început să se orienteze către știri de interes mondial și să le livreze în format digital.
Într-un mesaj intern, liderii Guardian Media au anunțat că Tortoise Media le-a făcut o ofertă „convingătoare” de a cumpăra „The Observer”.
Ziarul The Guardian, fondat în 1821, își schimbă politica
O sursă internă, familiarizată cu negocierile dintre cele două părți, susține că un acord final ar putea fi semnat în aproximativ 3 luni.
„The Guardian”, fondat în Manchester în 1821, și-a schimbat politica editorială și încearcă să se impună ca o companie media globală.
Potrivit conducerii Guardian Media Group, un acord de vânzare a „The Observer”, pe care compania l-a cumpărat în 1993, ar permite trustului să se concentreze și mai mult pe expansiunea internațională. „ (…) Această tranzacție permite The Guardian să se concentreze pe strategia sa de creștere la nivel global și să investim pe partea digitală”, a declarat Anna Bateson, directorul executiv al Guardian Media, într-un comunicat.
Tortoise Media a anunțat investiții de 33 de milioane de dolari în „The Observer”
Tortoise Media, un start-up media, a anunțat marți că se angajează să investească până la 25 de milioane de lire sterline (33 de milioane de dolari) în „The Observer” în următorii cinci ani. Planul este de a dezvolta operațiunile digitale ale ziarului, continuând în același timp să publice ediția print duminica.
„Credem că The Observer este unul dintre cele mai mari nume din lumea știrilor”, a declarat James Harding, cofondatorul Tortoise Media, într-un comunicat. „Credem cu pasiune în viitorul său – atât în print, cât și în digital”, a menționat James.
Guardian Media, proprietarul „The Observer”, a dezvăluit marți că veniturile pentru anul încheiat în martie au scăzut cu 2,5% față de anul precedent, la 257,8 milioane de lire sterline.
Pierderea sa operațională a crescut cu peste 80% în această perioadă, ajungând la 43,5 milioane de lire sterline, în ceea ce compania a descris în conturile sale drept „una dintre cele mai provocatoare piețe publicitare din memoria recentă”.
Tortoise Media nu a explicat public de unde vor proveni fondurile pentru achiziționarea „The Observer”. Pentru 2022, cea mai recentă perioadă disponibilă public, compania a raportat o pierdere operațională de aproape 4,6 milioane de lire sterline la venituri de 6,2 milioane de lire sterline