„Deşi au fost făcute peste 100 de modificări la Legea educaţiei din anul 1990 până în prezent, cu scopul evident de a îmbunătăţi calitatea educaţiei, rezultatele au continuat să scadă. Există o lipsă a competenţelor de bază în rândul absolvenţilor”, spune secretarul de stat.
”Aproximativ 40% dintre elevii cu vârsta de 15 ani au rezultate sub nivelul doi la PISA, ceea ce corespunde analfabetismului funcţional. Şi vorbim de elevi de 15 ani, fără a-i lua în calcul pe cei care au abandonat şcoala înainte de această vârstă. Adaptarea la condiţiile din noua normalitate impune schimbarea paradigmei educaţionale prin tehnologie”, a spus Murguleţ, care a participat la conferinţa online „România digitală – evoluţia comunicaţiilor în mediul rural în ultimii 20 de ani”, organizată de publicaţia Financial Intelligence.
“26% dintre sălile de clasă nu sunt conectate la internet”
”Datele primite acum câteva zile de colegii de la Ministerul Educaţiei arată că, din totalul de 22.000 de săli de curs sau laboratoare, 74% sunt conectate la internet şi 26% nu. Una dintre soluţii este achiziţia de tablete cu conectivitate pentru 24 de luni. Ştiţi că există o procedură pentru achiziţia a 250.000 de tablete în curs de evaluare. Din perspectiva mea, nu cred că ONAC (Oficiul Naţional pentru Achiziţii Centralizate – n.r.) a gestionat procedura de achiziţie prea eficient, însă mă bazez că, împreună cu colegii de la ANAP (Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice – n.r.) şi de la Ministerul Educaţiei se va corecta această situaţie”, a arătat oficialul guvernamental.
Murguleţ a subliniat că este imposibil ca tabletele să ajungă în şcoli pe 10 septembrie, având în vedere stadiul în care se află acum procedura de achiziţie.
Oricum, nu cred, dar nu că nu cred, ci nu vom avea tabletele pe 10 septembrie. Experienţa mea de peste 11 ani în piaţa de IT&C mă îndreptăţeşte să afirm că, aşa cum arată această achiziţie în acest moment, nu vom avea tabletele pe 10 septembrie, aşa cum Guvernul şi-a propus.
Marian Murguleț:
În opinia sa, elevii şi studenţii se vor acomoda foarte repede cu şcoala online, pentru că sunt deja obişnuiţi cu tehnologia.
”Totuşi, ar trebui să fie făcute cursuri de competenţe digitale şi nu doar pentru copiii din mediul rural, ci şi pentru cei din mediul urban, pentru că nu aş vrea să confundăm scrollatul pe Facebook sau pe alte reţele sociale cu competenţele digitale. De multe ori se face această confuzie şi nu este cel mai bun lucru”, a adăugat Murguleţ.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro