Avantaje și bonusuri
Chiar și în cazul întreprinderilor mici și mijlocii, este posibil să li se ofere angajaților, pentru a-i motiva, anumite avantaje și bonusuri. Exemple de astfel de avantaje pot fi prime, dar și vouchere cadou. Aceste tichete pot fi oferite în diverse ocazii, precum Crăciunul, Ziua femeii sau sărbătorile pascale. Nu numai că astfel le arăți angajaților tăi că sunt apreciați, dar compania va avea beneficii financiare. În plus, cu ajutorul acestora, oamenii pot să își aleagă singuri cadoul dorit. Tichetele sunt oferite din bugetul cheltuielilor sociale și sunt deductibile fiscal până în limita a 5% din valoarea cheltuielilor cu salariile personalului. Potrivit specialiștilor, economia pe care o face o companie cu astfel de tichete cadou, comparativ cu acordarea unor sume de bani, este de până la 37%.
Feedback pozitiv
Nu este nimic mai rău pentru un angajat decât să aibă impresia că muncește degeaba și să nu vadă rezultatul eforturilor sale. Pentru a evita astfel de situații, este bine să le arăți unde sunt direcționate eforturile lor și care este rezultatul final. Din acest motiv, nu ar trebui să eziți să împărtășești cu ei feedback-ul pozitiv venit de la clienți. Chiar dacă angajații nu sunt în contact direct cu clienții, ei ar trebui să resimtă aceeași satisfacţie ca și aceștia, cea a lucrului bine făcut. În momentul în care primesc un feedback încurajator, oamenii vor fi în mod sigur mai dispuși să depună mai multe eforturi. Feedback-ul pozitiv este o bună metodă de a îmbunătăți starea de spirit a angajaților, căci le crește încrederea de sine și le oferă sentimentul unei realizări profesionale.
Mai multe responsabilități
Dacă subalternii simt că eziți să le dai mai multe responsabilități, vor crede că nu ai încredere în ei, motiv pentru care există riscul ca aceștia să nu se implice foarte mult în munca pe care o fac. Este adevărat că sarcinile care implică o mare responsabilitate nu pot fi alocate oricărui angajat, însă, dacă ai ajuns la concluzia că unii merită acest lucru, nu ezita să o faci. Cel mai frecvent este vorba despre responsabilități care le depășesc pe cele incluse în fişa postului. Trebuie să știi că, dacă un angajat a detectat o verigă slabă în cadrul organizației, de cele mai multe ori nu îţi va comunica acest lucru, cu excepția situaţiei în care ar avea o responsabilitate în acest sens. Dacă, dimpotrivă, îi oferi șansa de a avea mai multe sarcini mult mai importante, atunci acesta se va simți parte din proiect și, dacă a observat unele probleme, nu se va da în lături să ți-o spună.
Întreabă-i ce îi motivează
Poate părea un lucru evident și logic să îți întrebi subordonații ce anume îi motivează în munca lor, însă nu mulți manageri o fac. Cei mai mulți cred că răspunsul evident este un salariu mai mare. Realitatea este mai complicată și poate viza mai multe aspecte, precum siguranța la locul de muncă, programul, presiunea venită din partea superiorilor sau a altor colegi etc. În momentul în care primesc întrebări privind acest aspect, le dovedești interesul pentru munca lor, dar obții și informații care te vor ajuta să eficientizezi sistemul de lucru.
Cursurile de specializare
Absența posibilității de a te dezvolta profesional poate fi unul dintre principalele motive pentru care un angajat decide să-și dea demisia. Pentru a-i îmbunătăți starea de spirit și a-I motiva, trebuie să faci astfel încât să simtă că devine mai bun din punct de vedere profesional rămânând în companie. O primă etapă constă în transmiterea de informații și cunoștințe la nivel intern, alocând persoanele începătoare angajaților cu mai multă experiență pentru a învăța de la ei. Ulterior, poţi să le oferi angajaților posibilitatea de a asista la anumite conferințe sau de a urma cursuri de specializare. În mod sigur, aceste măsuri vor avea o influență pozitivă asupra angajaților, pe termen mediu şi lung. Nu numai că se vor îmbunătăţi performanţele, dar vor ameliora şi starea lor de spirit.
Sursa foto: Pexels.com