Cuprins:
META
Facebook va adopta „Views” ca metrică principală pentru toate tipurile de conținut.
Meta reduce prețul abonamentului fără reclame în UE cu 40%. În afară de discount, utilizatorii din UE, fără abonament, vor avea opțiunea de a vedea reclame mai puțin personalizate.
Instagram confirmă faptul că vizibilitatea conținutului sponsorizat nu va fi redus.
Instagram mută Highlights din Stories, într-o filă dedicată pe profil, din dorința de simplificare a desgin-ului profilului.
De pe data de 13 decembrie, nu mai poți da follow hastagurilor pe Instagram. De asemenea, postările din hastagurile deja urmărite nu vor mai apărea în feedul principal al utilizatorilor.
Meta vrea să introducă reclame pe Threads, de la începutul anului 2025. De asemenea, pe această platformă se mai lansează un update, prin care se poate comuta mai ușor între feedul „Following”, recomandările „For You” sau orice listă personalizată.
Instagram a lansat 17 seturi noi de stickere, posibilitatea de a pune porecle pentru prieteni în chat, dar și opțiunea de partajare a locației (ultima este valabilă momentan doar în câteva țări).
Recomandările pot fi resetate de utilizatorii Instagram, pentru a-și îmbunătăți personalizarea feed-ului și a scăpa de conținutul irelevant.
După vizionarea unii Reel, potrivit Meta, 79% dintre utilizatori au cumpărat un produs.
Meta aduce vești brandurilor: putem dezactiva comentariile postărilor sponsorizate de pe Facebook și Instagram.
Instagram neagă reducerea reach-ului pentru conținut sponsorizat. Acesta susține transparența algoritmului său.
Actualizările Facebook și Instagram pentru 2025 promit mai multă personalizare și metrici îmbunătățite pentru ad-uri.
TIKTOK
TikTok lansează Symphony Creative Studio. Acesta este un istrument AI, care permite crearea videoclipurilor prin descrierea unui produs sau introducerea unui URL.
De asemenea, se poate folosi și un avatar digital pentru a nara scriptul sau adapta un video existent în alte limbi.
YOUTUBE
Pentru sprijinrea creșterea CTV, Youtube permite managerilor de canale să urmărească comportamentele de vizionare ale audienței în YouTube Analytics, inclusiv numărul de abonați noi care au descoperit canalul pe TV.
YouTube actualizează Community Posts. Precis, utilizatorii vor putea adăuga și imagini pentru fiecare opțiune dintr-un quiz, într-un Community Post.
Google anunță updates pentru Shorts Ads. În curând vor putea fi setate campanii exclusive în feedul Shorts, dar și adăugate stickere în Shorts Ads. De asemenea, vor putra fi utilizate și imagini din Google Merchant Center pentru reclame animate.
Google a lansat Genie 2, modelul AI pentru producția de jocuri.
DIVERSITATE
Oamenii care folosesc Microsoft Teams la birou, vor putea în curând să converseze în limbi pe care nu le vorbesc, cu ajutorul unui AI care traduce discursul în timp real, folosind vocea utilizatorului.
În ceea ce privește previziunile pentru 2025, acestea includ o creștere a AI, platforme personalizate și tot mai multe opțiuni de monetizare pentru creatori.