Potrivit sursei citate, vânzările raportate în prima lună din 2016 sunt cele mai mari pe care operatorii din piața auto le-au înregistrat în ultimii 7 ani (2010 — 2016). În România, vânzările realizate în luna ianuarie 2016 au fost, ca și în anii precedenți, susținute de achizițiile de autoturisme realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora în total fiind de 88% față de 12% persoane fizice, informează Agerpres. Ponderea achizițiilor realizate de către persoanele fizice a scăzut, ianuarie, cu două puncte procentuale (de la 14%), din cauza efectului de așteptare al programului ”Rabla”.
În luna ianuarie a acestui an au fost produse 30.842 de autovehicule, cu 8,8% mai puțin decât în luna similară din 2015, dar în creștere cu 9,1% față de luna precedentă (decembrie 2015). Dintre acestea, 26.671 au fost fabricate de către Dacia și 4.171 de către Ford. Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 15.192 unități (cu 10,2% mai mult decât în ianuarie 2015), urmat de Ford B-MAX (4.171 unități,—39,7%), Dacia Sandero (4.112 unități, +9,3%), Dacia Logan (3.933 unități,—37,5%) și Dacia Logan MCV (3.434 unități, +12%).
La export au ”mers” 26.963 de unități în luna ianuarie 2016, în scădere cu 15,2%, comparativ cu luna similară din anul 2015, dar cu 13,4% mai mult decât în luna precedentă (decembrie 2015). Cel mai exportat model în prima lună din acest an a fost Dacia Duster (14.473 unități), în creștere față de 2015 cu 5,8%, urmat de Ford B-MAX (4.012 unități,—40,5%), Dacia Logan (3.186 unități,—38,6%), Logan MCV (2.752 unități,—13,5%) și Dacia Sandero (2.540 unități,—15,7%).
Autoturismele, care reprezintă 77,4% din vânzările înregistrate în prima lună din 2016, respectiv 5.111 unități, consemnează o creștere de 13,8%, iar vehiculele comerciale (marfă și persoane), de 39,7%. La autoturisme, topul pe mărci este condus de Dacia, cu 1.258 de unități (24,6% din total piață), urmată de Volkswagen cu 621 unități (12,2%), Skoda (563 unități, 11%), Ford (457 unități, 8,9%), Renault (272 unități, 5,3%) și Seat (190 unități, 3,7%).
Pe modele, cu cele 601 unități livrate pe piața autohtonă, în ianuarie, Dacia Logan este cel mai bine vândut model, urmat de Skoda Octavia (291 unități), Dacia Sandero (189), Seat Leon (181) și Dacia Duster (157). În funcție de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața cu o pondere de 59,4%, dar în scădere față prima lună din 2015 (67,2% din piață).
În ceea ce privește autoturismele hibride sau electrice 100%, prima lună din 2016 consemnează 39 de unități comercializate, în creștere cu aproximativ 130% fată de ianuarie 2015, când s-au înregistrat 17 exemplare vândute.
De asemenea, mașinile de culoare albă și gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând 31,1%, respectiv 23,7% din totalul preferințelor. Urmează autovehiculele de culoare albastră, cu 15,8% din total, și cele negre (13,7%).
Conform APIA, în funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: 23,8% sunt import Germania, 21,6% sunt de proveniență autohtonă, 12,5% din Cehia, 9,9% din Spania și 7,1% din Franța. În acest context, vânzările de autoturisme din producția autohtonă au scăzut, în prima lună a lui 2016, cu 15,8% față de ianuarie 2015, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere de 25,9%.