În acest an se observă „cea mai rapidă rată de creștere a valorii mărcii înregistrată vreodată, demonstrând contribuția din ce în ce mai mare pe care o are brandul unei companii în stimularea succesului său economic”, notează realizatorii clasamentului.
În Top 5, după Apple, compania americană din Silicon Valley, sunt clasate Microsoft, Amazon, Google și Samsung.
Grupul auto Toyota a ocupat locul șase. Japonezii, care anul trecut au fost cel mai mare producător de mașini din lume, cu peste zece milioane de vehicule, își asigură trofeul pentru cea mai valoroasă marcă de mașini în 2022.
Mercedes este pe locul 8, singura companie din Europa în top zece. BMW este pe 13, iar producătorul japonez Honda se află pe poziția a 26-a.
Tesla, locul 12, cu o creștere de 32%, este una dintre cele trei mărci cu cea mai mare creștere.
Top 10 branduri în 2022:
- 1. Apple – 482,2 miliarde $ (creștere: +18%)
- 2. Microsoft – 278,2 (+32%)
- 3. Amazon – 274,8 (+10%)
- 4. Google – 251,7 (+28%)
- 5. Samsung – 87,6 (+17%)
- 6. Toyota – 59,7 (+10%)
- 7. Coca-Cola – 57,5 (0%)
- 8. Mercedes-Benz – 56,1 (+10%)
- 9. Disney – 50,3 (+14%)
- 10. Nike – 50,2 (+18%)
Foto: EPA
ivryernest • 08.11.2022, 18:52
BRAND,branduri,s. n. (Mil.) Aruncător de mine1 (2); p. ext. proiectil de aruncător de mine. – Din n. pr.Brandt. Sursă: Dicționarul explicativ al limbii române, ediția a II-a ( DEX '98 ) BRANDs. n. aruncător de bombe sau mine, cu țeavă neghintuită în interior și traiectoria curbă. (< germ. Brandt) Sursă: Marele dicționar de neologisme ( MDN ) BRANDs.n. Aruncător de proiectile. [Pl. -duri. / < Brandt – inventatorul acestui aruncător]. Sursă: Dicționar de neologisme ( DN ) Brand,branduri s. n. (intl.) lovitură de pumn. Sursă: Dicționar de argou al limbii române ( Argou ) BRAND,branduri, s. n. (Mil.) Aruncător1(1); p. ext. proiectil de aruncător. – Germ. Brand. Sursă: Dicționarul limbii române moderne ( DLRM )