Salonic, in nordul Greciei. El a mintit, pretinzand ca a primit un SMS de la un var aflat la bordul avionului companiei cipriote Helios.
Coordonatorul echipei de legisti care efectueaza autopsiile victimelor, Philippos Koutsaftis, a declarat ieri ca cel putin 25 dintre persoanele aflate la bord, inclusiv copilotul, erau in viata in momentul impactului cu solul. „Acest lucru nu exclude nici una dintre ipotezele privind circumstantele in care s-a produs accidentul”, anchetatorii urmarind in special pista unei defectiuni a sistemului de alimentare cu aer, care ar fi putut provoca asfixierea pilotilor.
Trupul uneia dintre stewardese a fost gasit in cabina de pilotaj a aparatului. Informatia, confirmata oficial ieri, sustine ipoteza conform careia cel putin unul dintre membrii echipajului a incercat sa preia controlul asupra avionului inainte de prabusirea acestuia. Autoritatile elene au afirmat inca de duminica seara ca pilotii avioanelor militare care au escortat aparatul cipriot inaintea prabusirii au vazut in cockpit doua persoane care pareau ca incearca sa preia comenzile avionului aflat deja in deriva.
Compania aeriana privata cipriota Helios a recunoscut, ieri, ca avionul sau Boeing-737 care s-a prabusit in Grecia a avut anterior producerii catastrofei probleme de presurizare. „Putem confirma ca avionul care a cunoscut problema de depresurizare este aparatul implicat in acest incident”, a anuntat compania.
La Atena, o sursa guvernamentala elena a declarat ieri, sub acoperirea anonimatului, ca prabusirea avionului cipriot a fost cauzata „probabil” de lipsa de carburant. Aceeasi sursa elena a indicat ca informatii provenind din Cipru indica, intre altele, ca unul dintre membrii echipajului de la bord avea notiunile necesare pentru a pilota un mic avion si a incercat sa controleze aparatul.