Cuprins:
Trafic infernal pe Centura București
Cel mai aglomerat segment de pe Centura București este cel care se intersectează cu Autostrada Soarelui, unde traficul este bară la bară aproape nonstop.
Aproximativ doi ani vor dura lucrările pentru Centură, în același timp se va deschide complet și autostrada A0.
Șoferii petrec ore în șir blocați în zona Afumați de pe Centura Capitalei.
„Stăm de două ore, până la Otopeni, e jale mare. Zilnic, trecem pe aici. Și e nașpa, ce să zic, e nasol tare”, spune un șofer, potrivit sursei citate.
În urmă cu o săptămână, Cristian Pistol, directorul CNAIR, anunța că lucrările constructorului chinez avansează rapid pe Lotul 3 (Afumați – Pantelimon) al A0 Nord, atingând 20% progres pe întregul șantier și 70% pe breteaua de legătură cu DN2, care va fi deschisă circulației în acest an.
Concret, cei 2,3 km ai Lotului 3 se vor alătura celor 19 km ai Lotului 2, finalizați anul trecut, permițând astfel circulația pe un tronson de 21 km din A0 Nord, între DN1, A3 și DN2.
Lotul de 8,6 km va fi complet finalizat până la sfârșitul lui 2025, alături de cei 19 km deja operaționali pe A0 Nord.
Anunțul CNAIR
Zilele trecute, Cristian Pistol a semnat contractul pentru modernizarea sectorului DN2 – A2 al Centurii București (DNCB).
„Asocierea MARISTAR COM S.R.L. – HYDROSTROY AD (Bulgaria) – PATSTROY VDH EAD (Bulgaria) are la dispoziție 451,16 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execiție) pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a acestui sector de drum, în lungime de aproximativ 11 km”, a scris directorul CNAIR, pe Facebook.
Mai exact, companiile vor lărgi porțiunea de 11 km din DNCB la 4 benzi și vor construi trei pasaje rutiere:
- construcția unui pasaj rutier peste DJ301 la Cernica (400 de metri)
- construcția unui pasaj rutier peste calea ferată București – Constanța (124 de metri)
- construcția unui pasaj rutier peste calea ferată București – Oltenița (105 metri).
Finanțarea de 450 de milioane de lei fără TVA provine din bani europeni complet neramburasbili.
„Centura arată mai rău ca în Africa”
Oamenii sunt nemulțumiți din cauza timpului îndelungat petrecut în trafic.
„Una dintre cele mai mari probleme ale Bucureștiului se datorează și acestei rușini naționale numită Centură a Bucureștiului, la 35 de ani după revoluție centura arată mai rău ca în Africa”, a comentat un internaut.
„Cred că centura Bucureștiului trebuia să fie prioritatea numărul unu a dezvoltării traficului din Capitală”, a adăugat acesta.
Alții au fost ironici: „A treia oară poate e cu noroc”, a comentat un utilizator al rețelei de socializare.
Lucrările pe Centura București, reluate după două decenii
Tronsonul DN2 – A2 se numără printre ultimele secțiuni ale Centurii Capitalei care se îngustează de la patru la două benzi. După aproape 20 de ani de lucrări abandonate, autoritățile au anunțat reluarea proiectului. Asta după ce companiile de construcții care trebuiau să se ocupe de acest tronson nu și-au respectat obligațiile asumate.
O jumătate de an au la dispoziție noii constructori pentru a începe lucrările, abandonate la stadiul de 20%.
„Nu ar trebuie să aibă probleme cu acest lot, sunt doar două puncte critice, importante, dificile pe DN2 A2 – nu ar trebuie să fie puncte cu mari probleme. Singurele două elemente care ne dau emoții sunt nodul de la Cernica unde avem pasaj și un nou pasaj peste calea ferată”, a subliniat Ionuț Ciurea, de la Asociația Pro Infrastructura.
În această săptămână, vor începe lucrările și pe un alt tronson de pe Centura București, între Jilava și Domnești. Și aici șoseaua va avea 4 benzi, iar intersecțiile pe 3 niveluri, subteran, teran și suprateran, vor reduce aglomerația. Lucrările ar trebui să fie gata în doi ani.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro