Pe de altă parte reprezentanții Companiei de drumuri au infirmat pentru HotNews.ro că o astfel de decizie a fost luată și fac trimitere la un răspuns oferit anul trecut în care detaliau imposibilitatea legală de a face acest transfer, având în vedere că pe centură sunt proiecte pe fonduri europene.
Surse din Minister spun că o decizie fermă nu s-a luat, ci abia s-a înființat un grup de lucru cu specialiști de la Ministerul Transporturilor, PMB și CNAIR pentru a studia aspectele legale.
Compania de Drumuri neagă, însă, că s-ar fi luat o astfel de decizie și fac trimitere la un răspuns oferit în urmă cu un an în care erau detaliate motivele pentru care un astfel de transfer nu poate fi făcut.
„Potrivit punctului de vedere exprimat și anul trecut când a fost dezbătută această temă, legislația în vigoare și normativele europene nu permit trecerea acestei centuri în administrarea Primaria Capitalei în acest moment”, a declarat purtătorul de cuvânt al Companiei de Drumuri, Alin Șerbănescu, pentru HotNews.ro.
O decizie fermă nu s-a luat, ci abia s-a înființat un grup de lucru cu specialiști de la Ministerul Transporturilor, Primăria Capitalei și Compania de Drumuri, susțin surse din Minister.
„Abia au fost purtate primele discuții. A fost înființat un grup de lucru care trebuie să vada legal, dacă se poate face acest lucru procedural, juridic, având în vedere că pe centură sunt proiecte pe fonduri europene”, au declarat surse din Ministerul Transporturilor, pentru sursa citată.
În urmă cu un an, CNAIR transmitea că Centura Bucurestiului se afla in diferite faze de executie, iar Sectiunile A1-DN2, DN 2-A2 si Centura de Sud beneficiaza de finantare din fonduri europene nerambursabile: „Sectiunile A1- DN2 , DN 2- A2 si centura de sud beneficiaza de finantare din fonduri europene nerambursabile pentru care se aplica principiul asigurarii ‘durabilitatii’ proiectelor cu finantare europeana, respectiv monitorizarea pe parcursul implementarii lor si ulterior, pe o perioada de 5 ani de la finalizarea acestuia”.
Monitorizarea va urmari pe aceasta perioada ca investitia sa nu sufere modificari substantiale, conform art. 57(1) din Regulamentul Consiliului UE 1083/2006 privind dispozitiile generale referitoare la FEDR, FSE si FC, si anume modificari care rezulta dintr-o schimbare in natura proprietatii asupra unui obiect din infrastructura sau care rezulta din incetarea activitatii productive. Drept urmare, la acest moment, nu exista posibilitatea transferului centurii rutiere a municipiului Bucuresti din administrarea CNAIR S.A.”, transmite CNAIR, într-un comunicat.
În schimb, aceeași Companie de Drumuri a blocat inutil timp de șapte luni licitația pentru pasajul de la Mogoșoaia de pe Centura Capitalei.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro